لزوم توجه به رژیم غذایی و سبک زندگی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر

نیشابور ( پانا)- رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور از لزوم توجه به رژیم غذایی و سبک زندگی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۵۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به رژیم غذایی و سبک زندگی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر

محسن عظیمی نژاد در گفتگو با خبرنگار پانا به مناسبت آغاز هفته سلامت اظهار داشت: امروزه بیش از 80 درصد مرگ و میر ها درجامعه مربوط به 4 گروه از بیماری ها، از جمله " بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان ها، حوادث و سوانح ترافیکی و بیماریهای تنفسی" است که در گروه بیماری های غیر واگیر قرار می گیرند. دسته بعدی از بیماریها، بیماری های روانی هستند که میزان مرگ و میر کمی دارند اما نیازمند صرف هزینه وقت و انرژی زیادی هستند و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اذعان نمود: به منظور پیشگیری و عدم ابتلا به بیماری های غیرواگیر، بایستی تغییراتی را در رژیم غذایی و سبک زندگی مان از جمله کاهش میزان مصرف نمک، چربی و شکر ایجاد کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: میزان مصرف نمک در کشور ایران سه برابر استانداردهای جهانی است که مصرف بالای نمک در ابتلا به فشار خون، نارسایی قلبی، سکته مغزی، بیماری های چشم و افزایش خطر سرطان معده تاثیر دارد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان نمود: طبق مطالعه ای که در سال 93 در 30 استان کشور در 98 درصد جمعیت کشور انجام شد 112000 مورد بروز سرطان جدید مشاهده شده و امروزه کشنده ترین و شایع ترین سرطان کشور، سرطان معده است و غذاهای پر نمک نقش موثری در بروز سرطان معده دارند.
عظیمی نژاد اضافه کرد: عامل بعدی در تغییر عادت غذایی، کاهش مصرف چربی در مواد غذایی است که در افزایش چاقی نقش دارد و عامل سوم کاهش و محدود کردن مصرف شکر است.
وی در پایان خاطر نشان نمود: برای حفظ سلامتی، مصرف روزانه دو عدد خرما و دو واحد میوه و سبزیجات توصیه می شود و هم چنین استفاده از ادویه ها به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها در پیشگیری از سرطانها نقش اساسی دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار