در دیدار با فرماندهان پادگان ۰۴ بیرجند مطرح شد:

عدالت ، رکن اصلی خلقت نظام آفرینش

بیرجند (پانا)- نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: جهان هستی بر پایه عدل و عدالت آفریده شده است و این بدین معنا است که هر چیزی با اندازه ای مشخص در سرجای خود قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۰۹۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
عدالت ، رکن اصلی خلقت نظام آفرینش

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با جمعی از پرسنل پادگان 04 بیرجند با تبریک فرارسیدن سال جدید و تقارن آن با ماه رجب ، با اشاره به بحث عدل و عدالت گفت: حضرت علی (ع) ، به عنوان نمونه ای کامل در امر تحقق عدالت و حق است که نسخه درمان بیماری ستمگری و حق خوری است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: جهان هستی بر پایه عدل و عدالت آفریده شده است و این بدین معنا است که هر چیزی با اندازه ای مشخص در سرجای خود قرار گرفته است و نیز آیات زیادی وجود دارند که دلالت بر اهمیت این موضوع میکنند .

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در هر دو عالم تکوین و تشریع، برپایی حق و عدالت وجود دارد و اگر کسی میخواهد که عدالت را برپا کند ، باید بر اساس دین عمل کند و در ابتدا خود را از همه آلودگی ها و ناپاکی ها پاک گرداند ؛ سپس امر خود را به نتیجه برساند.

وی افزود: زمانی انسان به موفقیت می رسد که تمام ارکان را کنار هم و سرجای خودشان قرار دهد تا بتواند با برنامه ریزی دقیق و فرمانبرداری از دین خدا ،به کمال و سعادت برسد و اگر به این روش عمل نکند میتوانیم بگوییم که چه بسا خود فرد بلکه جامعه بشری وی نیز دچار بیماری ستمگری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه اظهار کرد: عدالت در روان بدین معنی است که فرد بتواند احساسات، تفکرات ، عواطف و غرایز خود را به نحوی کنترل کند که در آن دچار هیچ مشکلی نشود ولی در بعضی موارد و در جوامع بشری مختلف مشاهده میشود که فرد نمیتواند خود را کنترل کند و باعث آسیب به خود و اطرافیانش می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اذعان کرد: اگر فردی به حق و حقوق خود راضی نباشد و بخواهد که از مال دیگران استفاده کند ، باید منتظر باشد تا حق خود او نیز خورده شود و اینجاست که این مسئله مطرح می شود که چگونه فردی که نمیتواند بر حق صبر کند ، بر ظلم صبر خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر هر چیزی در دنیا از بین برود ، باز هم عدل و حق از بین نخواهد رفت ، گفت: با وجود رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در طول دوران انقلاب اسلامی، مشاهده می شود که گاهی بعضی از افراد زیاده روی و زیاده خواهی می کنند که بر اساس عقیده فطری انسان که حمایت از حق و ایستادن در برابر مستکبر و ستمگر است ، باید هر فردی بر خود لازم بداند که مسئله احقاق حق و دفاع از آن را عملی کند و براین باور حتمی که حق در برابر ظلم پیروز خواهد شد، اعتقاد داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار