جوان نخبه هرات دانشمند ایرانی عضو آکادمی علوم جوانان جهان

یزد(پانا)- دکتر محمدرضا سلیم پور، دانشمند جوان ایرانی به عضویت آکادمی علوم جوانان جهان درآمد.

کد مطلب: ۸۰۹۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
جوان نخبه هرات دانشمند ایرانی عضو آکادمی علوم جوانان جهان

محمدرضا سلیم پور جوان نخبه هرات مرکز شهرستان خاتم استان یزد که سال گذشته از سوی فرهنگستان علوم به عنوان دانشمند جوان و برجسته مهندسی کشور در رشته مکانیک انتخاب شده بود؛ حال موفق به عضویت در آکادمی علوم جوانان جهان شد.

آکادمی علوم جوانان جهان در سال 2010 میلادی تأسیس شده و یک سازمان بین­ المللی متشکل از پژوهشگران جوان و اعضای خود از شش قاره جهان است. اعضای آکادمی برای مدت پنج سال انتخاب می شوند. هر عضو باید در اجلاس عمومی سالانه آکادمی شرکت کند و در یک یا چند برنامه سازمان، مشارکت فعالانه داشته باشد. این برنامه­ ها شامل مشارکت در توسعه سیاسی، ارتقای آکادمی­ های ملی جوانان یا ارتقای علم و آموزش در سطح بین ­المللی است .

سلیم پور تاکنون موفق به چاپ بیش از 80 مقاله در نشریات معتبر داخلی و بین المللی، ارائه 40 مقاله در همایشهای داخلی و خارجی، راهنمایی 40 پایان نامه کارشناسی ارشد، راهنمایی 6 رساله دکتری، بیش از 1000 مورد ارجاع به مقالات چاپ شده، ارتقاء به استادی در کوتاهترین زمان، پژوهشگر برتر دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1391 و سرپرست تحصیلات تکمیلی نمونه دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1392 است .

وی همچنین به موفقیت های دیگری از جمله کسب جایزه بهترین رساله دکتری مهندسی مکانیک کشور از سوی انجمن مهندسان مکانیک ایران، 1387، داوری مقالات در نشریات بین المللی (ISI) ، داوری رساله های دکتری در داخل و خارج ایران و عضویت در هیات تحریریه یک مجله ISI را کسب کرده است .

در حال حاضر این دانشمند برجسته کشوری بر روی پروژه های مرتبط با انرژی فعالیت می کند که برخی از این پروژه ها شامل بهینه سازی تجهیزات مختلف انرژی بر مانند تجهیزات نیروگاهی جهت کاهش مصرف انرژی، استفاده از انرژی های جایگزین انرژی الکتریکی جهت سرمایش و خنک کاری، و ابداع روشی با هزینه پایین جهت شیرین سازی آب های غیرقابل استفاده می شود .

شهرستان خاتم با 45هزار نفر جمعیت در فاصله 240کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار