وزیر جهاد کشاورزی:

آمار صحیح و واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است

​تهران (پانا) - وزیر جهادکشاورزی، کشف متغیرهای واحد در داده‌ها و برآورد آمار صحیح و واقعی را مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آمار صحیح و واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت در اولین گردهمایی آمار و فناوری در دولت سیزدهم، ضمن تاکید بر اهمیت محاسبه آمار و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی افزود: پیش‌بینی پذیر شدن بازار عرضه و تقاضا، ارتباط مستقیم با آمار و داده‌های هر محصول در زمان و مکان معین دارد.

وزیر جهادکشاورزی تفاوت موجود در آمارهای ارایه شده از سوی مراکز متولی را محصول محاسبه داده‌های متفاوت در یک مورد واحد دانست و اظهارداشت: البته برای رسیدن به یک چشم‌انداز واقعی و مدیریت واحد، نیازمند به کارگیری روش واحد با ضریب خطای کم هستیم؛ این‌گونه خواهیم توانست در میدان عمل از ابزار مطمئن برای مدیریت شرایط موجود بهره گیریم.

وی، آمار غلط را موجب سوء گیری نادرست مدیریتی دانست و تصریح کرد: اطلاعات و آمار صحیح در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی، با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در خصوص داده‌ها و اطلاعات آماری در وزارت جهاد کشاورزی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی مسئول اصلی جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی باشد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار