استاندار گلستان

نقش دستگاه قضایی در مسیر توسعه قابل تقدیر است

استاندار گلستان در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان، با اشاره به زحمات و خدمات قضایی در کشور، اظهار کرد: نقش دستگاه قضایی در مسیر توسعه استان قابل تقدیر است.

کد مطلب: ۸۰۲۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نقش دستگاه قضایی در مسیر توسعه قابل تقدیر است

به گزارش پانا از استان گلستان، دکتر سید مناف هاشمی در این آیین که با حضور حجت ‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور ، برگزار شد، تصریح کرد: بخشی از وحدت وهمدلی و امنیت موجود استان مرهون تلاش دستگاه قضایی است.

وی افزود: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه بخش ها باید دست به دست هم بدهند تا وضعیت استان تغییر کند.
استاندار گلستان با اشاره به نقش دستگاه قضایی در توسعه استان بیان کرد: توسعه استان بدون مشارکت همه بخش ها امکان پذیر نخواهد بود و قوه قضائیه به عنوان ملجایی برای مردم و نقش آفرین در مسیر توسعه استان است.
وی گفت: با اینحال در برخی حوزه ‌های اجرایی هنوز بعضی از افراد دلسوز توسعه استان نیستند. در حالیکه باید فضای تعامل به گونه ای جلو برود که از دستگاه قضایی برای برخورد استفاده نکنیم.
دکتر هاشمی افزود: در توسعه استان باید با هم حرکت کنیم، چرخ توسعه استان را همه باید با کمک هم به حرکت دربیاوریم. گلستان راه زیادی تا رسیدن به نقطه قابل قبول و رضایت مردم دارد.
وی بیان کرد: درآمد سرانه مردم ما در این استان کمتر از نصف میانگین کشوری است. این نشان می‎‌ دهد اگر افراد متمول داریم، فاصله طبقاتی هم در این استان بالاست و باید برای توسعه استان همه دست به دست هم دهیم.

همچنین در این مراسم دادستان کل کشور ضمن قدردانی از تلاش های دادستان سابق گرگان گفت: در این ایام تغییراتی در دادستان های مراکز برخی استان ها داریم و این یک امر طبیعی است و هرازچندگاهی تغییراتی در مدیریت ها رخ می دهد.

حجت الاسلام منتظری افزود: دادستان جدید گرگان که مدیریت دادستان های استان را برعهده می گیرد باید از تجربیات گذشته استفاده کند. کارهای نیمه تمام را به اتمام برساند و برخی کارها را شروع کند.

وی گفت: دادستان یک قاضی ایستاده است، باید حرکت کند و به جمع مدیران، مسئولان، ادارات، مردم و در حوزه های مختلف برود و وظایفی که برعهده دادستان ها است را به صورت جدی و با اهتمام کامل پیگیر شود و کمر بر انجام آنها ببندد.

وی گفت: همه ما بدانیم که باید به مردم خدمت کنیم، این فرصت ارزشمند است و این زمینه خدمت را باید غنیمت بشماریم. باید منت مردم را بکشیم که خدمتگزار آنان باشیم نه اینکه بر سر آنان منت بگذاریم.

دادستان کل کشور بیان کرد: باید درک کنیم که در یک رژیم سکولار کار نمی کنیم، بلکه در نظام جمهوری اسلامی خدمتگذاری می کنیم باید این را بفهمیم که مبنا اسلام، قرآن و معارف دینی است. اگر این درک ایجاد شد نباید از خدمت به مردم احساس ملالت و خستگی کنیم یا برخورد ما با مردم ناپسند باشند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص موضوع عدالت، گفت: پیشرفت های خوبی در 40 سال گذشته داشته ایم اما در تحقق عدالت پیشرفت رضایتمندی نداشتیم. در نظام جمهوری اسلامی باید بیش از اینکه هست شاهد تحقق عدالت باشیم.

حجت الاسلام منتظری افزود: انتظار ما از مجلس و دولت اینست که نسبت به نیازهای ضروری دستگاه قضایی بیش از گذشته اهتمام داشته باشند. اگر می خواهیم خدمت بیشتری به مردم داشته باشیم باید نیازهای ضروری این بخش را هم تأمین کنیم.

وی با تأکید براینکه دشمنان به دنبال مخدوش کردن امنیت جمهوری اسلامی هستند، گفت: امنیت کشور و مردم ما به شدت مورد هدف دشمن قرار دارد و تحقق آن امری مستلزم هم افزایی، همکاری و تعامل همه دستگاه ها است. اگر یکی از این دستگاه ها در ادای وظایف خود کوتاه بیایند به امنیت مردم صدمه وارد می شود.

گفتنی است حجت در این مراسم الاسلام سید رضا سیدحسینی باحکم رئیس قوه قضائیه به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان منصوب و از خدمات و تلاش های حجت الاسلام سید مصطفی حقی دادستان سابق مرکز استان نیز قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار