برپایی گردهمایی سرپرستان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

تهران (پانا) - سرپرستان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در نشست دوروزه به منظور بررسی مسائل و مشکلات این مدارس گرده هم آمدند تا با تبادل تجربه و اطلاعات با ارائه راهکار لازم نسبت به کاهش این مسائل و مشکلات اقدام کنند.

کد مطلب: ۸۰۲۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برپایی گردهمایی سرپرستان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، آئین افتتاحیه این گردهمایی امروز سه شنبه 8 اسفندماه با حضور سرپرستان مدارس ایران در خارج از کشور و با ایراد سخنان غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آغاز شد.

کریمی در ابتدا ضمن خیر مقدم به سرپرستان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور این گردهمایی را فرصتی خوب برای بررسی مسائل و مشکلات موجود در مدارس خارج از کشور دانست.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل حجم زیاد مشکلات و مسائل موجود مدارس خارج از کشور را با وجود این تعداد دانش آموز و معلم در مقایسه با مدارس داخل کشور و حجم وسیع دانش آموز و معلم دارای اهمیت دانسته و بر حل آنها در اسرع وقت تاکید کرد.

وی ضمن پیگیری مطالبات معلمان مدارس خارج از کشور در مرکز بین الملل نقش سرپرستان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را در حل چالش های موجود بر سر راه معلمان اعزامی قابل توجه دانست و گفت: با مدیریت درست و پیگیری لازم اکثر مشکلات قابل حل خواهد بود.

وی عدم اطلاع رسانی دقیق و مستند مسائل و مشکلات مدارس خارج از کشور به مراجع تصمیم گیر را باعث ایجاد چالش بیشتر در این عرصه دانست.

کریمی با بیان فلسفه تأسیس مدارس خارج از کشور و تاکید مقام معظم رهبری به تحصیل دانش آموزان ایرانی در مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشور های دیگر نقش این مدارس را در عرصه های سیاسی نیز دارای اهمیت دانست.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور برخورد سیاسی برخی کشورها با فعالیت مدارس جمهوری اسلامی را نیز دارای اهمیت دانست و انجام رایزنی لازم در جهت بهبود شرایط موجود را خواستار شد.

وی با معیوب دانستن فرایند برپایی آزمون و اعزام معلمان به خارج از کشور خواستار بررسی دقیق و تغییر قوانین و آئین نامه ها متناسب با شرایط موجود و هدف اصلی تشکیل مدارس خارج از کشور با حفظ شأن و منزلت جمهوری اسلامی و معلمان اعزامی شد و از سرپرستان درخواست کرد تا در دوروز گردهمایی نسبت به ارائه تجربیات خود در عرصه دیپلماسی آموزشی در این زمینه نیز به بحث و تبادل نظر بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار