به مناسبت دهه فجر

سامانه GIS شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

اراک(پانا)- همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی سامانه GIS شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی استقرار و به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۷۰۸۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
همچنین سامانه اطلاعات مکانی تحت وب موسوم به WEB GIS نیز در شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
برای بهره برداری از این 2 سامانه 5 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که این میزان اعتبار از محل اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تامین شده است.
با بهره برداری از این سامانه، اطلاعات مکانی GIS به عنوان مجموعه ای ساختار یافته از سخت افزار، نرم افزار، داده های مکان مجوز و فرآیندهای پیوسته در یکپارچه سازی داده ها در صنعت آب و فاضلاب گسترش پیدا کرده و مورد استفاده قرار گرفته است.
این سامانه در کمک به حل چالش های شبکه های توزیع، مدیریت حوادث و اتفاقات شبکه آب و فاضلاب و مدیریت مصرف، ابزار قدرتمند به شمار می رود.
با استفاده از این سامانه اقدامات مؤثری از جمله بروزرسانی نقشه های موجود، دستورالعمل تهیه نقشه های ازبیلت، ورود نقشه های موجود به محیط GIS، جمع آوری نقشه های پایه شهری، جمع آوری اطلاعات مکانی تاسیسات شبکه و بروزرسانی نقشه مناطق مشترکین و مخازن صورت گرفته است.
همچنین برای استقرار فرآیندهای به هنگام سازی داده های مکانی، با اجرای پروژه WEB GIS در سطح استان و آموزش نرم افزار ARCGIS به کاربران، بروزرسانی داده های توصیفی، ترسیمی و بهره برداری هر یک از عوارض شبکه آغاز و پایگاه داده یکپارچه با سطح دسترسی های مدیریتی و کارشناسی تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار