ابتکار: اجرای طرح ملی توان‌افزایی عمومی سازمان‌های مردم‌نهاد

بوشهر (پانا) - معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یکی از طرح‌های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در سال جاری را اجرای طرح ملی توان‌افزایی عمومی سازمان‌های مردم‌نهاد دانست که در بخش آموزش و مباحث مدیریت این سازمان‌ها انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۷۰۰۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، معصومه ابتکار در نشست با سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر با اشاره به اینکه با تصویب این قانون خلاءها در این بخش رفع خواهد شد، گفت: قانون ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد باید روز آمد باشد و این قانون همکاری سازمان‌های مردم نهاد را در ابعاد مختلف قانونی می‌کند.

ابتکار گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت به جامعه مدنی برای رشد مشارکت‌های مردمی، شاهد گام‌های موثری در این زمینه خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: آئین‌نامه سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت یازدهم انجام شده و دنبال تصویب قانون در این راستا نیز هستیم.

ابتکار بیان کرد: خواستار مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در سطح کلان هستیم چرا که دید افراد در این سازمان‌ها تخصصی و خلاقانه است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: اکنون در خیلی از تصمیم‌گیری‌ها و کارگروه‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: نقش سازمان‌های غیردولتی در جریان‌سازی و بسیج اجتماعی بسیار پر رنگ است و در استان بوشهر با فعالیت خوب سازمان‌های مردم‌نهاد جریان مثبت اجتماعی شکل گرفته است.

ابتکار طرح تاب‌آوری را یکی از طرح‌های خوب اجرا شده عنوان کرد و اظهار داشت: امروز یک تفاهم‌نامه در این راستا با استاندار بوشهر امضاء خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: این طرح یکی از طرح‌های موفق و موثری ملی بوده و بیشتر در بحث آسیب‌های اجتماعی زنان و با محویت زنان و خانواده اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح شبکه‌سازی موضوعی سازمان‌های مردم نهاد یکی از طرح‌های خوب عنوان کرد و گفت تشکیل شبکه موضوعی در تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند تاثیر بهتر و بیشتری داشته باشد.

ابتکار اضافه کرد: یکی از طرح‌های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در سال جاری اجرای طرح ملی توان‌افزایی عمومی سازمان‌های مردم‌نهاد است که در بخش آموزش و مباحث مدیریت سازمان های مردم نهاد انجام خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ما نمی‌خواهیم سازمان‌های مردم‌نهاد دولتی شود چرا که یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان‌های مردم‌نهاد دیده‌بانی و بیان مشکلات و نقدها است.

وی با بیان اینکه نقدها باید در چارچوب قانون و از بی‌عدالتی به دور باشد، خاطرنشان کرد: ما خواستار محدودکردن فضای مجازی نبوده و خواهیم بود اما وقتی موجب مشکل به وجود می‌آید گاهی مجبور به اینکار می‌شویم.

ابتکار عنوان کرد: نیازمند این هستیم که آگاهی رسانی ‌و آموزش در زمینه استفاده نظام مند در فضای مجازی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار