ابتکار: حوادث اخیر نشانه‌ای از شکاف بزرگ بین نسلی است

بوشهر (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده معتقد است اجرای طرح ملی گفت‌وگوی خانواده و بین نسل‌ها با توجه به اهمیت نهاد خانواده و تاکید رهبر معظم انقلاب در این باره از جمله سیاست‌های دولت دوازدهم است.

کد مطلب: ۷۰۰۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، معصومه ابتکار در نشست هم‌اندیشی گفت‌وگوی ملی خانواده در بوشهر با تاکید بر نقش خانواده سالم در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: با وجود همه آسیب‌ها و تهدیدها در جامعه برای داشتن خانواده‌ای سالم مبتنی بر دانش روز و تجربه باید بر اساس باورهای دینی و مذهبی جامعه برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر نشانه‌ای از شکاف بزرگ بین نسلی است، افزود: به سبب اوضاع اجتماعی و اقتصادی کشور این شکاف‌ها روبه افزونی است و اگر توجه لازم از درون خانواده تا جامعه به شکاف بین نسل‌ها توجه نشود این مشکلات آسیب‌های زیادی به جامعه وارد می‌کند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه گفت‌وگوی خانواده و بین نسل‌ها نقش مهمی در نزدیک کردن دیدگاه‌ها دارد، گفت: به همین سبب از توان همه حزب‌ها، گروه‌های سیاسی، سازمان‌های مردم‌نهاد ورزشکاران، هنرمندان، استادان و پیشکسوتان در این بخش باید استفاه شود.

ابتکار با بیان اینکه با توجه به اوضاع اجتماعی و وضعیت خانواده‌ها اجرای این طرح تحول مثبتی در جامعه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: جریان سنتی جامعه اعتقاد دارد خانواده باید ساختار سنتی خود را داشته باشد این در حالی است که براساس نظر نسل‌های بعدی و جریان پیش‌روتر خانواده باید متناسب با تحول دنیا دچار تغییر شود.

وی با تاکید بر تقویت مهارت گفت‌وگو در جامعه گفت: تقویت مهارت گفت‌وگو در جامعه مورد توجه قرار دارد که با کمال تاسف به این مهارت کمتر توجه شده است.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد:افزود: وجود برخی مشکلات از جمله طلاق، بی‌اعتمادی و خیانت ناشی از نبود ارتباط‌‌گیری موثر است که همین امر سبب از بین رفتن عاطفه و شالوده همدلی و همفکری در خانواده می‌شود.

ابتکار تاکید کرد: خانواده‌ها باید حرف‌ها و صدای نسل جوان دهه‌های 60، 70 و 80 را بشوند که به این امر کمتر توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه فجر و روز زن به عنوان دو مناسبت رسمی طرح ملی گفت‌وگوی خانواده و بین نسل‌ها در بین قشرهای مختلف جامعه مطرح می‌‌شود، تصریح کرد: نسل جدید باید ادامه دهنده و پرچمدار انقلاب باشند و برای رسیدن به این نقطه باید شرایط گفت‌وگو، تحمل و مهارتهای لازم را کسب کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری از اجرای طرح ملی گفت‌وگوی خانواده در شش استان خبر داد و گفت: طرح شورای مشورتی فقهی و حقوقی در خصوص معرفی برخی مسائل حقوقی از جمله طرح‌های مورد توجه است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده بر ضرورت اطلاع‌رسانی امکانات و شرایطی که دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای اشتغال پایدار قرار داده است، تاکید کرد و گفت: در کنار پرداخت تسهیلات باید مهارت نیز وجود داشته باشد.

ابتکار با تاکید بر تجمیع اطلاعات و نقش آن در تصمیم‌گیری درست افزود: توانمندسازی و کارآفرینی، آموزش و مهارت مربوط به تجارت الکترونیک تخصصی و بازاریابی با اولویت زنان سرپرست‌خانوار مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بدون مهارت و توانمندی‌های لازم برای مدیریت بنگاه‌داری و بازاریابی و اشتغال پایدار امکان‌پذیر نیست، افزود: یکی از گام‌های موثر در اشتغال بانوان مشاغل خانگی است اما صاحب‌نظران اقتصادی معتقدند که مشاغل خانگی به سبب اینکه نیازی به سرمایه‌گذاری زیاد ندارد و زنان می‌توانند در کنار خانواده به حرفه‌ای مشغول شوند با رعایت استانداردها و ضوابط و مدیریت کارآمد امکان‌پذیر است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار