مدیرعامل بنیاد زائر امام رضا (ع) استان عنوان کرد:

ساخت زائر سرای ارزان قیمت در مشهد ، نیازمند یاری مردم استان است

مدیر عامل بنیاد زائر امام رضا (ع) استان با بیان این مطلب افزود: این بنا در زمینی به مساحت 700 متر مربع و زیربنا 5200 متر با ظرفیت 500 نفر ساخته خواهد شد.

کد مطلب: ۷۰۰۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،موسی جوینده مدیر عامل بنیاد زائر امام رضا استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا (ع) و فراوانی زائر و مشتاق برای زیارت مرقد امام هشتم ، گفت: از سال 93 و با پیشنهاد مقام معظم رهبری ،مبحث ساخت زائر سرای ارزان قیمت در دستور کار استان ها قرار گرفت و بعضی از استان ها نیز با هماهنگی های به موقع ، زائر سراهای خود را به بهره برداری رسانده اند.

جوینده گفت: یکی از دلایلی که باعث شده است ساخت این بنا برای خراسان جنوبی به تعویق بیفتد ، انتقال و تعویض مکان است که با هماهنگی شهرداری مشهد ،مکان این زمین از مجاورت بوستان وحدت به خیابان طبرسی مشهد تغییر یافت .

مدیر عامل بنیاد زائر امام رضا(ع) استان افزود: در حال حاضر زمینی به مساحت 700 متر مربع در دسترس است و چندی پیش نیز زمینی به مساحت 145 متر مربع با اعتباری بیش از 550 میلیون تومان خریداری شده است و در آینده نزدیک نیز ، زمینی به متراژ 100 متر مربع برای ساخت زائر سرا خریداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: ظرفیت این زائر سرا، قریب به 500 نفر است و این ساختمان در 9 طبقه ساخته خواهد شد و امیدواریم بتوانیم مشکل اسکان زائرینی که توانایی اجاره اتاق در هتل و مهمان سرا ها را ندارند ، برطرف کنیم .

جوینده در خصوص اقدامات انجام شده تا این لحظه گفت:تاکنون آزمایشات زیربنایی و نیز آزمایش خاک برای سنجش استحکام خاک انجام شده است و تا چندی دیگر ، با تامین اعتبارات از سوی مردم ، کلنگ احداث این زائر سرا به زمین زده خواهد شد.

وی در پایان گفت:برای ساخت این بنا 10 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که تاکنون با کمک های مردمی ، مبلغ 175 میلیون تومان جمع آوری شده است و مردم استان میتوانند با خرید تخت های اقامتی به قیمت 16 میلیون تومان ، خرید خشت آسمانی و یا اعطای کمک های نقدی و غیر نقدی به نمایندگان بنیاد و نیز واریز وجوهات مورد نظر خود به حساب این بنیاد نزد بانک ملی در مرکز استان به شماره 0109967893008 و انتقال وجه به کارت این بنیاد به شماره 60377991899534717 ،به ساخت این زائر سرا کمک کنند و در این امر خیر شریک شوند.

گفتنی است ؛ساخت این زائر سراها در قالب طرح خشتهای آسمانی صورت میگیرد.

خبرنگار پانا :سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار