مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت:

21شهر در زنجان زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب

زنجان(پانا)مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: هم‌اکنون تعداد 21 شهر در زنجان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری قرار گرفته است.

کد مطلب: ۶۹۸۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا جزء قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: 2.5 درصد از جمعیت شهری زنجان زیر پوشش فاضلاب شهری قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان اضافه کرد: 100 درصد جمعیت شهری استان زنجان زیر پوشش خدمات آب شرب بهداشتی قرار دارند.

جزء قاسمی با اشاره بخش کشاورزی با بیان اینکه این صنعت بیشترین حجم مصرف آب در ایران را دارد، گفت: این در حالی است که هزینه آب به دلیل تصفیه بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه‌ آب شرب در زنجان از طریق آب‌های سطحی و زیر سطحی تامین می‌شود، اظهار کرد: 120 حلقه آب شرب برای تامین آب شهرهای زنجان استفاده می‌شود که از این تعداد 116 حلقه در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

جزءقاسمی با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت فاضلاب آنچنان که باید مورد توجه نبود، بیان کرد: در حال حاضر چهار شهر ما زیر پوشش فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهری قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان خاطر نشان کرد: بخشی از آب شرب شهر زنجان از طریق سد تهم نیز تامین می‌شود.

جزء قاسمی با اشاره به اینکه حداکثر توان تولید آب شرب در استان زنجان 70 میلیون متر مربع در سال است، ادامه داد: یک هزار و 622 کیلومتر انشعاب استان زنجان بوده و 45 باب مخزن نیز در استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح شبکه فاضلاب شهری از جمله برنامه‌های مورد تاکید در شرکت آب و فاضلاب شهری قرار دارد، اضافه کرد: 20 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری در شهرهای مختلف در زنجان طی سال‌جاری اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان جزء قاسمی با اشاره به اینکه ارائه خدمات غیر حضوری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب شهری است، اضافه کرد: 22 خدمت به صورت غیر حضوری به مشترکان ارائه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به بهره مندی 100 درصدی جمعیت استان از خدمات آب و فاضلاب بیان کرد:4شهر زنجان دارای شبکه ی آب و فاضلاب شهری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به مصرف دوبرابری آب نسبت به میانگین جهانی گفت:ما بحران تجدید پذیری آب را در کشور داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار