مدير كل راهداري وحمل ونقل جاده اي خراسان شمالي:

60 کلاه ایمنی میان راکبان موتورسیکلت در روستای مهمانک توزیع شد

در دومين روز از سالروز جهاني يادبود قربانيان سوانح ترافيكي ، مراسمي در محل مسجد روستاي مهمانك با حضور مدير كل دفتر فني استانداري ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی وجمعي از مسئولين برگزار شد .

کد مطلب: ۶۸۶۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، مدير كل راهداري وحمل ونقل جاده اي خراسان شمالي گفت: حدود 30 درصد از قربانیان حوادث جاده ای در استان، راکبان موتورسیکلت هستند.

علی اصغر بدیعی مقدم در مراسم توزیع کلاه ایمنی میان راکبان موتور سیکلت در روستای مهمانک، از بالا بودن این آمار ابراز نگرانی كرد وگفت : موتورسیکلت به دلایلی مورد استقبال روستاییان قرار گرفته و شاهد تردد روستاییان در سطح جاده با این وسیله نقلیه هستیم اما به علت خطراتی که دارد، تلاش داریم تا با توزیع کلاه ایمنی، میزان ضربه به سر افراد در حادثه های احتمالی کاهش یابد.

وی افزود: علاوه بر آن رویکرد و تلاش ما این است که با توزیع کاورهای شبرنگ میان راکبان موتورسیکلت، از شمار حادثه ها در جاده های استان کاسته شود.

بدیعی مقدم ، با بیان اینکه وقوع حادثه رانندگی منجر به فوت در کشور بیش از 12 میلیارد ریال خسارت ریالی به جامعه تحمیل می کند خاطرنشان کرد: البته این تنها ارزش ریالی خسارت های برآورد شده است و به یقین خسارت های روحی و روانی و تبعات اجتماعی این سانحه ها بسیار بیشتر و غیرقابل جبران است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به روز جهانی یادبود قربانیان سوانح جاده ای گفت: در همين راستان محور بجنورد- جنگل گلستان به عنوان محور بدون حادثه انتخاب شده است و توزیع کلاه ایمنی میان راکبان موتورسیکلت در روستاهای مهمانک در حاشیه این محور در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: توزیع کلاه ایمنی رایگان یک اقدام فرهنگی است و تلاش داریم تا راکبان موتورسیکلت با آشنایی با تبعات استفاده از کلاه ایمنی و ضرورت استفاده از آن نسبت به استفاده از کلاه حساس شوند.

در اين مراسم60 کلاه ایمنی میان راکبان موتورسیکلت ساکن در روستاهای مهمانک، ملاحسن و قره مصلی توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار