محبی در برنامه پرسشگر عنوان کرد؛

تلاش برای تسریع بازگشایی مدارس زلزله زده کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تلاش می کنیم مدارس مناطق زلزله از روز دوشنبه فعالیت خود را از سر بگیرند.

کد مطلب: ۶۸۴۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، سلیمان محبی در برنامه پرسشگر در مورد وضعیت مدارس زلزله زده استان کرمانشاه، عنوان کرد: در شهرستان‌های آسیب‌دیده از جمله ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصر شیرین، دالاهو و گیلان غرب 78 مدرسه تخریب شده و قابل استفاده نیستند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که در اولین فرصت دانش‌آموزان را به مدرسه بازگردانیم و این مساله می تواند حتی با 2 و یا حتی 3 شیفته کردن مدارسی که آسیب ندیده‌اند، انجام شود و از روز دوشنبه مدارس استان را بازگشایی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: در روستاهایی که مدارس تخریبی دارند از کانکس استفاده خواهیم کرد تا دانش‌آموزان از درس‌های خود عقب نمانند علاوه بر این مساله فرهنگیان مشاور نیز در مناطق زلزله‌زده حضور یافته و با دانش‌آموزان صحبت می کنند.

محبی با اشاره به اینکه دانش آموزان را از لحاظ روحی و روانی برای حضور در مدرسه آماده می کنیم، گفت: فرهنگیان برای حضور در منطق زلزله زده اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این حادثه 23 دانش‌آموز و 4 فرهنگی جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: از خیران و نهادهای دولتی تقاضا داریم تا برای برپایی سریعتر مدارس همراهی کنند همچنین دانش‌آموزانی که کتابهای خود را از دست داده‌اند نباید نگران باشند چرا که کتاب‌های درسی مجدد برای آنها ارسال خواهد شد و اکنون آمار کتاب‌های درسی که احتمالا از بین رفته‌اند احصا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار