ضرورت افزایش توانمندیهای اولیا و مربیان هماهنگ با تحولات دنیای جدید

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم متمرکز هفته پیوند و بهداشت روان در ابهر بر ضرورت افزایش توانمندیهای اولیا و مربیان هماهنگ با تحولات دنیای جدید تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۷۵۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

مراسم متمرکز هفته پیوند و بهداشت روان با حضور فرید باباخانی مشاور اجرایی مدیر کل، حسین محمدی مسئول ارزیابی عملکرد استان ، موسی رضایی مدير آموزش و پرورش ابهر، کریم مسگر جماعت معاون پرورشی و تربیت بدنی، مدیران و رؤسای انجمن اولیا و مربیان مدارس در محل سالن شهید باهنر ابهر برگزار شد.

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه مشترک اولیا و مربیان تربیت است،اظهار داشت: تربیت فرایندی است که به انسان معنا می بخشد و دانش آموزان در بستر برنامه های فرایند محور مدارس به این معنا دست می یابند.

باباخانی با بیان این که انسانها در اثر تربیت تجربی و هدایت تکوینی به مراتبی از تعالی دست می یابند، مولفه های اصلی تربیت را خانواده، مدرسه و جامعه برشمرد و بر حرکت هدفمند هر سه مولفه، جهت دست یابی به حیات طیبه به عنوان هدف نهایی سند تحول بنیادین تاکید کرد.

وی تربیت را مقوله ای پیچیده ، حساس و زمانبر دانست و با اشاره به این که تغییرات سریع موجود در عصر حاضر خانواده ها و مدرسه را با چالش های فراوان و اساسی مواجه نموده است افزود: اولیا و مربیان باید هماهنگ با تحولات دنیای جدید توانایی های خود را برای تربیت شهروندانی جهانی افزایش دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر این که شاکله اصلی شخصیت افراد در دوران کودکی و در محیط خانه شکل می گیرد به نقش موثر مادران در تربیت اشاره و نظارت اولیا و مربیان در مسائل اخلاقی و اجتماعی را به دلیل تغییر شرایط و امکانات زندگی و نفوذ تکنولوژی در روابط بین فردی و اجتماعی امری ضروری دانست.

مشاور اجرایی مدیر کل ، معلمان را دلسوزترین و قابل اعتماد ترین قشر جامعه عنوان کرد و با اشاره به ظهور آسیب های نوپدید در جامعه گفت: فرزندان محصول آرزوهای اولیا نیستند بلکه نوع گفتار، رفتار و چگونگی تعامل و نگرش اولیا با مدارس است که آینده دانش آموزان را رقم خواهد زد.

در ادامه موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش ابهر ضمن گرامیداشت هفته پیوند، بهداشت روان و تربیت بدنی، فراهم نمودن فضایی دل انگیز و شاداب برای دانش آموزان را محصول تعامل دو نهاد خانه و مدرسه برشمرد و مهمترین رسالت نظام تعلیم و تربیت را رشد و تعالی دانش آموزان در بستر مدارسی شاداب و با نشاط عنوان کرد.

وی ارتقای کيفيت شيوه هاي صحيح تربيت کودک را از جمله وظایف اولیا و مربیان دانست و بر لزوم مطالعه و آگاهی خانواده ها از نيازهاي فرهنگي و اجتماعي کودکان با همکاری مربیان مدرسه تاکید کرد.

وی بر ضرورت تعامل اولیا و مربیان در برنامه ریزی ها و عملیاتی نمودن برنامه های سالانه مدارس تاکید و تربیت افراد متعهد، مسئولیت پذیر ، خوش اخلاق و کارآمد ، بر اساس جاذبه های هنری، رفتاری، اجتماعی و ارتباطی را نتیجه و محصول این تعامل و همکاری عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار