نماینده تهران در گفت و گو با پانا:

سخنان ترامپ باعث تحقیر مردم آمریکا شد/ترامپ ادبیات سیاسی نمی‌داند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:حرفهای که رئیس جمهوری آمریکا زده است معتبر نیست و این ادعاها فقط باعث تحقیر ملت آمریکا شد زیرا آنها با ادبیاتی که ترامپ به کار برد تحقیر شدند و از این موضوع ناراحت هستند و دنیا هم از این موضوع ناراحت است.

کد مطلب: ۶۷۳۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد

داوود محمدی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: با حضور ترامپ در صحنه سیاسی جهان اتفاقات جدیدی در عرصه سیاسی دنیا رخ داد زیرا وی الفبای سیاسی دنیا را نمی داند وعلاوه بر این ادبیات خوبی هم ندارد .

وی افزود: کشور ما خیلی به ادبیات ترامپ اهمیت نمی دهد زیرا مطالبی که وی ادعا کرد منطبق بر حقوق بین الملل نیست و برجام یک قرارداد بین المللی است که کشور های مختلف از جمله سازمان ملل آن را مورد تایید قرار داده است و شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را تایید کرده است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : ترامپ در ترازی نیست که بخواهد برجام را برهم بزند و به همین دلیل ما همچنان به برجام معتقد هستیم .

وی تصریح کرد: ادبیاتی که ترامپ استفاده می کند نشان می دهد که وی سواد سیاسی لازم را ندارد خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و تمام منابع تاریخی موجود این امر را گواهی می دهد .

محمدی یادآورشد : خوشبختانه دنیا هم نسبت به حرف های غیر قانونی ترامپ روی خوش نشان نداد و این موضوع را تایید نمی کند مگر رژیم اشغالگر قدس که خود نیز از اساس غیر قانونی است .

وی ادامه داد : ما به برجام معتقدیم اما اگر قرار باشد به منافع ملی ما ضربه بزند مجلس و همه دولتمردان نسبت به آن واکنش مناسب نشان می دهند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری کشورمان در پاسخ به حرف های غیر قانونی ترامپ سخنان بسیار خوبی را مطرح کرد و مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران توسط آقای روحانی بیان شده است و در آینده اگر قرار باشد اقدامات دیگری در خصوص برجام صورت گیرد مجلس هم در این زمینه وارد خواهد شد .

وی گفت: معتقدیم اگر کنگره بخواهد بر اساس حقوق بین الملل نظر بدهد برجام معتبر است و حرفهای که رئیس جمهوری آمریکا زده است معتبر نیست و این ادعاها فقط باعث تحقیر ملت آمریکا شد زیرا آنها با ادبیاتی که ترامپ به کار برد تحقیر شدند و از این موضوع ناراحت هستند و دنیا هم از این موضوع ناراحت است و ما منتظریم ببینیم کنگره چه عکس العملی در این مورد نشان می دهد .

محمدی افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران مشخص است زیرا برجام یک قرار داد بین المللی است و ما پایبند به این قرارداد هستیم و وظایفی که بر عهده ما قرار داده شده است را تا جایی که به منافع ملی ما آسیب نزند انجام می دهیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار