‌مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پیامی به‌مناسبت روز معلم؛

دانش و بینش وامدار تلاش معلمان و مربیان است

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران و دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وزارت آموزش و پرورش ‌به‌مناسبت روز معلم و هفته گرامی‌داشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش و بینش وامدار تلاش معلمان و مربیان است

‌متن ‌پیام زهرا پناهی‌روا به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و علی الخصوص شهید بزرگوار شهید مطهری درود می‌فرستم و هفته گرامیداشت مقام معلم را گرامی می‌دارم.

بهار که به میانه می‌رسد، در اردیبهشتی‌ترین روزهای سال، روزی در تقویم یادها و خاطره‌ها نقش می‌بندد که مزیّن به زیور علم و زینت معلّم است. بار دیگر «اردیبهشت» با تمام آرایه‌های بهشتی از راه می‌رسد و صحیفه سبز معرفت با نسیم نور ورق می‌خورد. از آنجا که تمام ایرانیان در هر جای و جایگاهی، دانش و بینش خود را وامدار تلاش معلمان و مربیان می‌دانند، در چنین ایامی به پاس مساعی این قشر فهیم و فرهیخته به پا می‌خیزند و آیین پاسداشت معلّم و معلّمی را به پا می‌دارند.

در گرامیداشت هفته معلم که مزین به نام «علّامه شهید، مرتضی مطهری» (ره)  است، باید این توجه مجدد را معنا بخشیم و از خرد‌ورزی، آزاداندیشی، دانش‌پژوهی و دین‌مداری او به عنوان یک « معلّم مصلح » بیاموزیم و بیاموزانیم. به یقین جامعه کنونی ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند «تسری خرد» و «تسلّط اخلاق»است و بی‌گمان این مهم زمانی تحقق می‌یابد که همگان برای ساحت ارزشمند تعلیم و تربیت و جایگاه ارجمند معلّم و مربی، فراتر از آیین‌ها و عادات رسمی، شأن و منزلت قائل شده، مسیری را طی کنند که مقوله خطیر آموزش‌وپرورش به «گفتمان ملی» تبدیل شود.

فرمایشات و منویات مکرر و متواتر مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدارهای سالانه و منظم با معلمان کشور فصل الخطاب و اتمام حجتی بر نقش و جایگاه معلمان است و منویات ایشان در این زمینه چون چراغ راهی برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت است و ما تحت مدیریت خردمندانه وزیر محترم آموزش و پرورش این مهم را با قوت و قدرت دنبال می کنیم تا رضایت معظم له و تحول بنیادین که مقصود ایشان است و مدینه فاضله ای برای همه ماست، محقق شود.

بر این باوریم که تعالی و توسعه آموزش‌و پرورش جز در سایه مساعی همه جانبه مردم و حاکمیت و تقسیم کار ملی محقق نخواهد شد و انگیزه‌مندی و رضایت شغلی معلمان که دولت مردمی برای ایران قوی مجدّانه به دنبال تحقق آن بوده و هست از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت و پیشرفت آموزش‌و پرورش است.

امروزه کلید پیشرفت کشور در تحول نیروی انسانی است و رکن اصلی این تحول، معلم است .راه تحول از نیروی انسانی می گذرد و نیروی انسانی باید مدام بهسازی و به روز شود، از این روی، نیروی انسانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بر همین اساس است که مقام معظم رهبری از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور نام می برند.

ایران اسلامی امروز به خود می‌بالد که بهره‌مند از وجود معلمانی فرهیخته است که دست همت از آستین فکرت برون آورده‌اند و خردمندانه با توانمند سازی کودکان و نوجوانان، طرحی نو در تعالی و پیشرفت میهن عزیزمان در انداخته‌اند. امید آن دارم نهادها، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های سهیم در پیشرفت کشور با مشارکتی فعال و مؤثر و قدرشناسی از تلاش‌های معلمان، از مسئولیت خویش در قبال آموزش و پرورش غفلت نورزند تا این دستگاه آینده‌ساز بتواند از تنگناهای سخت عبور کند.

هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی معلم شهید مرتضی مطهری،  فرصتی مغتنم است تا مراتب سپاس خود را تقدیم معلمانی نماییم که کاروان زندگی بشر، در مسیر حرکت خود هرگز از قافله‌سالاری و طلایه داری ایشان بی نیاز نبوده است.

درود خداوند و توجهات حضرت ولی عصر(عج) از آن شما معلمان و همکارانی باد که از برکت خردمندی و روشنگریتان، «عقلانیت» و « خدمت» زمینه ساز وزیدن نسیم « دانش» در سپهر جامعه‌ اسلامی شده است.

ما در مدارس شاهد و ایثارگران سراسر کشور مفتخریم که بهره مند از معلمانی خلاق و نوآور هستیم و در جشنواره ویژه‌ای تجارب موفق ایشان را احصا، تجلیل و بهره برداری می‌کنیم، بی‌تردید جامعه ایرانی به قله‌های پیشرفت و چشم انداز توسعه دست نمی‌یابد مگر با فراهم آوردن زمینه‌های فعالیت معلمانی خلاق و فکور و تکریم احترام آمیز که متناسب با شان والای معلمان است و این پیشران توسعه و ترویج فضائل و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و دیپلماسی ایثار خواهد بود. ان شالله.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار