مدیر کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد

نامگذاری یک بلوار در شهر گندمان به نام مالیات در جهت فرهنگسازی مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری از نامگذاری یک بلوار در شهر گندمان به نام مالیات در جهت فرهنگسازی مالیاتی خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از چهارمحال و بختیاری؛ کورش بیگدلی پرداخت مالیات را از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه دانست که موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می شود .

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی، صرف عمران، آبادانی و امور زیربنایی کشورمی شود، از این رو ارتقای روزافزون نظام مالیاتی و همگام ساختن آن با دانش روز، نقش انکارناپذیری در توسعه اقتصادی کشور دارد .

بیگدلی درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده را پایدارترین و با ثبات ترین درآمدهای شهرداری ها دانست و افزود: درآمدها ی مالیاتی کمک شایانی به رشد و توسعه زیرساخت های شهری می نماید .

مدیر کل امور مالیاتی استان تصریح کرد: باید با اطلاع رسانی به مردم اعلام شود که چرا باید مالیات بپردازند و مالیاتی که گرفته می شود به چه مصارفی می رسد و آشنایی مردم از چگونگی مصرف درآمدهای مالیاتی می تواند نقش مهمی در افزایش این درآمدها داشته باشد .

بیگدلی ادامه داد: فرهنگ سازی مالیاتی صحیح می توان شهروندان را از نقش مالیات در توسعه کشور و توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه آگاه نمود، که نهایتا منجر به بهبود وضعیت بهداشت، آموزش، حمل ونقل، ارتباطات ودیگر اجزاء زیرساخت اقتصادی و اجتماعی کشور خواهد شد .

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی مالیاتی جزء برنامه های کلیدی و پایه ای نظام مالیاتی و اداره کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری می باشد .

مدیر کل امور مالیاتی استان از نامگذاری یک بلوار در شهر گندمان به نام مالیات خبر داد و اابراز امیدواری کرد این نامگذاری ها گامی در جهت آشنایی شهروندان با مقوله مالیات و فرهنگ سازی مالیاتی در جامعه بشود .

گفتنی است، تا کنون 18 مکان عمومی اعم از پارک، بلوار، بوستان و خیابان در استان چهارمحال و بختیاری در راستای فرهنگ سازی مالیاتی و معرفی نمادین دستاوردهای پرداخت مالیات به شهروندان، به نام مالیات نامگذاری شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار