خبر بروز رسانی می شود/

واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی + اسامی مصدومان و فوت شدگان

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان داراب از واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی در داراب خبر داد .

کد مطلب: ۶۶۰۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، هادی کشاورز رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان داراب در گفتگو با خبرنگاران گفت: ساعت ۳ و ۵۹ دقیقه خبر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حوالی قلعه بیابان بخش جنت شهرستان داراب به اطلاع اورژانس داراب رسید که سریعا همکاران ما به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تعداد ۱۰ دستگاه خودروی امدادی اورژانس، سه دستگاه از هلال احمر و ۲ دستگاه آتش نشانی کار انتقال مصدومان حادثه را انجام دادند.هم چنین سه فروند بالگرد از سه شهرستان شیراز،لارستان و جهرم به محل حادثه اعزام شده است.

وی افزود: دانش آموزان حادثه دیده اهل میناب و رودان استان هرمزگان هستند که در حال اعزام به شیراز و برای شرکت در اردوی ملی-قطبی فرزانگان دچار سانحه شدند.اتوبوس واژگون شده حوالی قلعه بیابان داراب حامل 2 نفر سرپرست، تعداد ۱۶ نفر از دانش آموزان اهل رودان و ۲۶ نفر اهل میناب هرمزگان بوده است.

به گفته او، تعدادی دانش آموز در این حادثه جان باختند .هچنین 34 نفر ازسرنشینان اتوبوس مصدم و به بیمارستان امام حسن (ع) داراب منتقل شدند و 11نفر نیز به بخش ویژه منتقل و 20 نفر به صورت سرپایی درمان شدند . 3 نفر از مصدومان نیز با بالگرد به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدند.

در پی این حادثه مسئولین استانی و کشوری در محل حادثه حضور یافته و ابعاد حادثه را از نزدیک بررسی کردند.

همچنین علت وقوع حادثه توسط پلیس راهور در دست بررسی است.

تشکیل شورای برنامه ریزی رسیدگی به دانش آموزان مصدوم هرمزگانی

در اولین ساعات حادثه رانندگی دانش آموزان هرمزگانی که در حال عزیمت به شیراز دچار حادثه شده بودند شورایی به ریاست مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس و با حضور معاون پرورشی ، مدیر سازمان دانش آموزی ، رئیس حراست ، و سایر معاونیین استان فارس تشکیل شد .
این شورا هماهنگی های لازم با مدیریت اورژانس جهت اعزام مصدومان از طریق بالگرد به شیراز و اعزام تیمی از آموزش و پرورش ببه محل سانحه را در دستور کار خود قرار داد.
همچنین اماکنی برای اسکان خانواده های مصدومان آماده شده است .

اسامی فوت شدگان به شرح زیر است:

شیدا امانی از حاجی آباد، زهرا زرنگاری از جزیره هرمز، مهرنوش ناصری از میناب، شیوا مبینی از میناب، مینا جمشیدی از رودان، فاطمه صادقی نسب از رودان

این حادثه تعداد ۳۴ مصدوم داشت که تعداد ۴ نفر آنها با اورژانس هوایی به شیراز اعزام شدند .

اسامي مصدومان این حادثه :

محدثه ذاکری ( اعزام به شیراز)،زینب شبانی - صدیقه صادقی ( اعزام به شیراز)-معصومه کرمی زاده -محدثه شب راه رجایی( اعزام به شیراز)-فائزه ذاکری -سیده فاطمه وحدانی -لیلا زبردست -زهرا ذاکری -معصومه خادمی پور -صدیقه سولقانی -آرزو دیدار -ملیکا سالاری -زینب رحیمی -زینب جعفری -فرنگیس خورستان -نیلوفر قائدی -ریحانه بلالی -معصومه محمودی زاده -اسما حسین زاده -زهرا ارجمند -رفیعه سلطانی -طاهره تیما -سارا خادمی ( اعزام به شیراز) -مرضیه نجفی -فاطمه عباس زاده -نازنین روستایی -ساجده ذاکری نژاد -انسیه گلزاری -راضیه علیزاده - فاطمه داوری -فرخنده محمدی نسب -زینب کریمی - فاطمه نجفی است.

جسد شهربانو فرهی سرپرست دانش آموزان و کمک راننده نیز شناسایی شده است.

اتوبوس حامل دانش آموزان از مجموعه مورد تایید سازمان حمل و نقل جاده ای

محمود علیگو،قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی تصریح کرد: مقارن ساعت 4 بامداد یکی از سه اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی، دچار سانحه می شود و در همان ساعات اولیه، مسئولین سازمان دانش آموزی و آموزش وپرورش استان در محل حادثه حضور پیدا کردند و جلسه هماهنگی انتقال مصدومین و چگونگی رسیدگی به وضعیت دانش آموزان را بررسی کردند.

وی افزود:متأسفانه دراین سانحه دلخراش 7 دانش آموز به همراه مربی و راننده در دم فوت می کنند و 32 دانش آموز دیگر نیز تحت مراقبت های پزشکی در بیمارستان قرار ‌گرفتند.

علیگو با بیان اینکه اتوبوس حامل دانش آموزان از مجموعه مورد تایید سازمان حمل و نقل جاده ای تهیه شده است، ادامه داد: قبل از هرگونه سفری اتوبوس از لحاظ فنی و راننده از جهت سلامت مورد تایید راهنمایی و رانندگی قرار می گیرد، و وزارت آموزش وپرورش بدون بررسی این شرایط تایید مراکز قانونی، به هیچ عنوان از این اتوبوس ها استفاده نخواهد کرد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی خاطر نشان کرد: از ابتدای تابستان حدود 1000 سفر اتوبوسی برای اردوهای مختلف آموزش وپرورش استفاده شده و حدود 20 هزار نفر جابه جایی دانش آموز داشته ایم و این سانحه اولین اتفاق تلخ برای اردوهای آموزش وپرورش بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 14 هزار دانش آموز در اردوهای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی شرکت کرده اند و اردوی شیراز نیز آخرین اردوی امسال محسوب می شود.

سفر معاون وزیر به شیراز

درپی سانحه غم بار رانندگی برای دانش آموزان عضو تشکیلات دانش آموزی فرزانگان استان هرمزگان، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درساعات اولیه به محل حادثه سفر کرده است و از نزدیک پیگیر وضعیت مصدومان و دلایل وقوع حادثه هستند.

«خواب آلودگی راننده» علت حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در استان هرمزگان گفت: ساعت 4:26 بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس در محور داراب به بندرعباس که حامل دانش آموزان دختر راهنمایی و دبیرستان شهرستان‌های رودبار و میناب بود و از بندرعباس به مقصد شیراز در حرکت بود، واژگون شد.

وی با اشاره به این که اتوبوس حادثه دیده دارای سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) بوده است گفت: برابر اطلاعات این سامانه سرعت اتوبوس در لحظه تصادف ۸۶ کیلومتر بر ساعت و مجاز بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار