مدیر اردوی ملی قطب ۲ و رییس سازمان دانش آموزی استان اصفهان :

شعار همدلی، همفکری و همکاری تحقق یافت

رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار داشت: شعار ما همدلی، همفکری و همکاری است که در این اردو تحقق آن را مشاهده کردیم.

کد مطلب: ۶۵۷۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا اصفهان ؛ عباس زهیری رئیس سازمان دانش آموزی اصفهان به سوالات خبرنگاران خبرگزاری پانای قطب دو کشور پاسخ داد که به شرح ذیل می باشد:

خود را معرفی کنید و سوابق کاریتان را شرح دهید.
عباس زهیری مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان با بیش از 31 سال سابقه در آموزش و پرورش خدمتگزار مردم بوده ام. نزدیک 18سال در تشکیلات سازمان دانش آموزی فعالیت کرده ام. در سال 1380 که رسما سازمان دانش آموزی ابلاغ شد؛ به عنوان مسئول سازمان دانش آموزی ناحیه 4 منصوب شدم و تا سال 84 در ناحیه 4 به فعالیت های خود ادامه دادم. سپس به عنوان دبیر مجمع مربیان شهرستان استان و سپس کشور انتخاب شدم و دو دوره عضو هیأت امنای سازمان دانش آموزی کشور منصوب شدم. در سال 91 مجددا به عنوان رابط سازمان دانش آموزی مرکز با مدیران سازمان های دانش آموزی استان ها انتخاب شدم و از سال 93 تا کنون مدیریت سازمان دانش آموزی استان اصفهان را بر عهده دارم.

-در این سری از اردوهای قطبی چه اتفاقات جدیدی روی داده است؟
یکی از مواردی که به آن کم تر توجه می شد مرحله عملی بود که در گذشته به صورت تئوری روی می داد. ما تصمیم گرفتیم در فضا های باز، امور پرورشی به صورت میدانی و عملیاتی توسط مربیان و اعضا به اجرای مهارت ها بپردازیم که این کار باعث جذابیت و پایداری بیش تر مباحث می شود.

-جزئیات و تغییرات ساختار اردو را بیان کنید.
-در تشکیلات یک سری از ارزش و مهارت های زندگی در شرایط سخت آموزش داده می شود تا در زندگی خود و در خانواده اجرا نمایند.
به همین دلیل نیاز است بخشی از آموزش ها به صورت تئوری در مدارس انجام شود و سپس در اردو از مدرسه خارج شود و به دل طبیعت برود. اکثر اردوگاه های ما دارای فضای طبیعی است و نمی خواهیم به سمت و سویی برویم که با ساخت و ساز از شکل طبیعی خارج شود و به هتل-اردو تبدیل شود. اردوهایی وجود دارد که با تصمیم گیری مدرسه در مرحله آموزشگاهی و سپس ناحیه ای، شهرستانی و سپس استانی اتفاق می افتد که اگر اعتبار آن تامین شود و خانواده ها بتوانند کمک مالی کنند بهتر برگزار می شود، ولی چون شرایط مالی در سه سال گذشته در سطح وزارت خانه وضع مطلوبی نداشته است سعی کرده ایم که خللی ایجاد نشود.
این اردو به صورت غیرمتمرکز برگزار می شود تا از ظرفیت های همه استان ها استفاده شود در نتیجه این تصمیم ظرفیت از پنج هزار به شانزده هزار نفر افزایش یافته است. در همین راستا در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان، اردوی قطب 2 کشور با محوریت و مدیریت استان اصفهان و با حضور استان های یزد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و مرکزی برگزار می شود.

-ارزیابی شما از این اردو چیست؟
-اتفاقات بسیار خوبی درحال انجام است. کادر و عوامل بسیار خوبی انتخاب شده اند که در زمینه تشکیلات تخصص دارند. انتظارات سازمان مرکزی از استان برآورده شده است و انتظار می رود سه اردوی پیشرو به نحو بهتری انجام شود. ما تمام توان خود را برای بهتر شدن اردو صرف نموده ایم. شعار ما همدلی، همفکری و همکاری است که در این اردو تحقق آن را مشاهده کردیم و این مهم رضایت بخش است.(کریمی/کاشفی نژاد)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار