امام جمعه اردبیل:

نهضت درختکاری در اردبیل قابل تحسین است

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل گفت: به همت مسؤولان ذیربط نهضت درختکاری در اردبیل در حال تحقق بوده و قابل تحسین و ارائه به‌عنوان الگو برای کشور ‏می‌باشد.

کد مطلب: ۶۵۵۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در جریان بازدید از طرح درختکاری حاشیه جاده اردبیل به مشگین‌شهر اظهار کرد: به همت مسؤولان ذیربط نهضت درختکاری در اردبیل در حال تحقق بوده و قابل تحسین و ارائه بعنوان الگو برای کشور می‌باشد .

وی ضمن تجلیل از اقدامات انجام گرفته و بی‌سابقه که توسط اداره کل منابع طبیعی در استان صورت گرفته و در حال توسعه و اجرا می‌باشد مخصوصا توسعه درختکاری در حاشیه جاده‌های منتهی به مرکز استان خواستار توسعه درختکاری در حاشیه جاده‌های منتهی به تمامی مراکز شهرستان‌های استان شد .

امام جمعه اردبیل، استان اردبیل را دارای قابلیت‌های زیادی برای رشد و توسعه درختکاری و فضای سبز و همراه شدن با استانداردهای بین المللی عنوان کرد و گفت: توانمندی مدیران اجرایی می‌تواند در پیشبرد این مهم موثر واقع شود .

عاملی خواستار تخصیص و تامین اعتبار مورد نیاز پروژه‌های درختکاری و طرح‌های منابع طبیعی استان شد و گفت: برای تحقق نهضت درختکاری در تمامی شهرستان‌های استان بایستی بسیج همگانی صورت گیرد .

وی افزود: استان اردبیل با توجه به شرایط آب و هوایی و زمینه توسعه اکوتوریسم در آن باید حفظ ذخیره‌گاه‌های جنگلی و توسعه درختکاری با هدف افزایش سرانه پوشش جنگلی در اولویت مسؤولان ارشد استانی قرار گیرد .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز تصریح کرد: در ادامه نهضت درختکاری در حاشیه جاده‌های استان امروز شاهد افتتاح درختکاری فاز اول در حاشیه جاده اردبیل به مشگین شهر در مساحت 15 کیلومتر هستیم که در هفته‌های گذشته نیز در مسیر اردبیل به خلخال در مسافت 20 کیلومتردر مسیر رفت و برگشت درختکاری افتتاح گردید .

شهامت هدایت افزود: 8 هزار اصله نهال از گونه‌های آیلان، اقاقیا، سنجد در مسیر اردبیل به مشگین‌شهر غرس شد که در آینده نزدیک غرس نهال تا پلیس راه اردبیل به مغان و مسیر اردبیل به خلخال تا شهر هیر ادامه می‌یابد .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در جهت جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مهیا نمودن زمینه برای توسعه فضای سبز خروجی تمام شهرستان‌های استان در قالب طرح نهضت جنگل‌کاری به همدیگر وصل خواهیم نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار