شب شعر « چَخُ و پَخ» در نیشابور برگزارمی شود

همزمان با دهه فرخنده کرامت پنجمين دوره شب شعر « چَخُ و پَخ » به اهتمام کانون بسيج هنرمندان در محل بوستان امین اسلامی نیشابور برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۴۷۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مسئول کانون بسيج هنرمندان شهرستان نيشابور و فيروزه اظهاركرد : بیان درونمایه‌های گویش نیشابوری چون یادکرد گذشته و بازنمایی آیین‌ها و آموزه‌ها و انگاره‌های بومی و فرهنگی ابرشهر سنتی و تاریخی ایران‌زمین‌ ، گرامیداشت و بازشناسی سادگی، پاکی و انباشتگی معنا در طبیعت و سرزمین نیشابور و همچنین تصویر دل مشغولی‌ها و بیقراری‌های دلدادگی، به یاری گرفته شده است.
موسی نوکاریزی گفت: مابرای فراگویی شعر دغدغه‌ها، احساسات و دلبستگی‌ها گویش نیشابوری را برگزیده ایم و زبان گویش را نه برای تفنن و سرگرمی و طنز، بلکه در پاسداشت میراث ارجمند معنوی مردم سرزمین مادری مان انتخاب کرده ایم .
وی خاطرنشان کرد: کانون بسيج هنرمندان شهرستان نيشابور و فيروزه پنجمین دوره شب شعر « چَخُ و پَخ » را باگويش نيشابوری به گونه‌ای بسیار جدّی و ژرف که فرآورده‌‌ی فولکلور و جغرافیای فرهنگی و تاریخی نیشابور است ،برگزار می کند.
نوکاریزی عنوان کرد: شب شعر « چَخُ و پَخ » شنبه 7مرداد96 ساعت 20:30 بعد ازظهرهمزمان با دهه فرخنده کرامت با حضور شاعران ومردم فرهنگ دوست در محل بوستان امین اسلامی نیشابور برگزار می شود.
مسئول کانون بسيج هنرمندان شهرستان نيشابور و فيروزه تصریح كرد: پنجمین دوره شب شعر« چَخُ و پَخ » با همكاري اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ،ناحیه مقاومت بسیج ، سازمان پارکها وفضای سبز وانجمن هاي فرهنگي ،ادبي وهنری نیشابور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار