رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی:

یک تن و 541 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف شده است

رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت:در حوزه عملکردی یک تن و 541 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سه ماهه گذشته در استان کشف شده است.

کد مطلب: ۶۴۱۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، محمد رضا چگینی در نشست خبری ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در حوزه دستگیری، 1780 نفر که در تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر نقش داشتند و 2200 نفر از معتادینی که در جامعه رها بودند ساماندهی شده و به مراکز باز پروری معرفی شدند.

وی ادامه داد: 56 نفر در بحث قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند،7 باند توزیع مواد مخدر منهدم و تعداد 61 دستگاه خودرو حمل مواد مخدر و 22 موتور سیکلت توقیف و 63 هزار و 167 عدد قرص متادون و ترامادون کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: در تیرماه جاری 337 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 127 درصدی کشفیات مواد مخدر را داشته است.

چگینی با اشاره به اینکه در حوزه طرح های عملیاتی 352 طرح در سطح استان انجام شده است اظهار داشت: این طرح ها 121 طرح در کنترل راه های مواصلاتی شاهراهی و محل عبور و مرور ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب و کلیدوری که استان در آن قرار دارد بوده، 195 طرح مربوط به پاکسازی نقاط آلوده با توجه به 90 نقطه شناسایی شده استان، 30 مورد طرح ارتقاع امنیت اجتماعی و 6 مورد هم طرح های دیگر عملیاتی را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق ماده 15 دادرسی کیفری معتاد مکلف است خود را برای درمان به مراکز مجاز دولتی و غیر دولتی معرفی کند که اگر خود را معرفی و تحت درمان قرار بگیرد مجرم شناخته نمی شود ولی در صورتی که پس درمان دوباره سوء مصرف مواد مخدر را از سر بگیرد به عنوان مجرم شناخته می شود.

رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اضافه کرد: در ماده 16 قانون دادرسی کیفری معتادین متجاهر به اعتیاد طبق دستور قضایی باید به مراکز ترک اعتیاد معرفی شوند و تحت مراقبت ویژه قرار بگیرند که یک مرکز ترک اعتیاد در راستای ماده 16 در ابراهیم آباد با ظرفیت 120 نفر تاسیس شده است.

چگینی گفت: کشور ما در جوار کشور افغانستان قرار دارد، 90 درصد مواد مخدر دنیا در این کشور ساخته می شود همچنین 75 درصد مواد مخدر در کشور های همسایه ایران کشت می شود بنابراین همین موضوع وظیفه ما را نسبت به مبارزه با مواد مخدر بیشتر می کند.

وی بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر دستگاه های متعددی درگیر هستند که در راستای شرح وظایفی که به آنها محول شده در حوزه های پیشگیری، مقابله و درمان انجام وظیفه می کنند اگر توازن بین این سه حوزه انجام گیرد نتیجه مطلوب به دست خواهد آمد.

رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: در حوزه پیشگیری از مواد مخدر دو ایستگاه مهم و اثر بخش خانواده و مدرسه وجود دارد که اگر آموزش ها و آگاهی های لازم را به فرزندان خود بدهند و قدرت نه گفتن را به آن ها بیاموزند هیچ گاه کودکان و نوجوانان ما به سراغ سوء مصرف مواد مخدر نخواهند رفت.

چگینی افزود: در بحث درمان نیز باید به مراقبت های پس درمان دقت ویژه شود و حمایت های مناسبی پس درمان از معتاد و خانواده معتاد صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بیشترین کشفیات مواد مخدر به ترتیب تریاک، حشیش، هروئین و بعد از آنها شیشه، گل، گلاس و سایر مواد مخدر دیگر در رده آخر قرار دارند.

رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی بیان کرد: یکی از باور های غلطی که ما در جامعه داریم در رابطه با مصرف گل، گلاس و علاف است به طوری که دومین ماده ای است که بیشترین مصرف را در کشور دارد زیرا افراد تصور می کنند که مصرف این مواد وابستگی نمی آورد و توهم زا نیست در صورتی که این مواد هم مانند سایر مواد مخدر اعتیاد آور است و روی سلول های مغزی اثر گذاشته و فرد را دچار ضعف جسمانی و روانی می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار