/یاداشت/

روز قدس ،روز حیات اسلام است

روز قدس پدیده­ای غریب و ناشناخته نیست که بخواهیم در فلسفه ­ی وجودی آن و تکرار هر ساله­اش در جمعۀ پایانی ماه مبارک رمضان توضیحی بدهیم و اشاره­ای کنیم. اما بهانۀ به نگارش در آمدن این چندسطر، تفاوت عمده­ای است که روز قدس امسال با سالیان قبل می تواند داشته باشد.

کد مطلب: ۶۳۵۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

امسال، روز قدس حال و هوایی دیگر دارد. و این ویژگی منحصر به فرد امسال به دو دلیل عمده است:

1-گروه تروریستی موسوم به داعش با کج اندیشیها و رجزخوانیهای ناهنجار آل سعود سرانجام بعد از مدتهای مدید تلاش و تقلاّ و تحرکات مذبوحانه با چند نفر از عناصر معلوم­الحال و سرخوردۀ اجتماعی خود به مرکز تصمیم گیری ملّی کشور یورشی نافرجام و مضحک آورد. این گروه وابسته به جریانات استعماری وافراطیون مذهبی همانگونه که خود با افتخار سند جنایت خود را به دید و اطلاع جهانیان رساندند با سلاح گرم و آتشین به مصاف مردان و زنانی رفتند که سلاحشان، کلام و بحث و نظر و اندیشه است. و همین مطلب نشان می دهد که چه منطق کور و نافرجامی در پشت اهداف داعش نشسته است و آنان را هدایت می کند.

حملۀ کوردلانه و نافرجام این گروه تروریست آتش غضب و از سویی زمینۀ وحدت بیشتر ملّت شریف ایران را برانگیخته است که قطعاً در روز قدس بافریاد بلند مرگ بر تروریست به جهانیان ثابت خواهند کرد که اهل صلح و دوستی و مخاطبان جدّی آدمکشی هستند.

2-حملۀ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقرّداعشی های اشغالگر بخشهایی از سوریه. آفرینش موج غرور و رضایتمندی جانفزایی که بعد از اصابت موشک های سپاه پاسداران به پایگاه تروریستها در میان مردم ایران از یک سو و انعکاس خبری مهم آن در خبرگزاریهای خرد و کلان جهان و اهمیّت دادن به ایمان و ارادۀ ملّت ایران در مبارزه با تروریسم جهانی از سوی دیگر، ارمغانی برای جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای انسانی اوست که این نکتۀ مهم هم در حضور یک پارچۀ مردم در روز قدس و به نمایش گذاشتن غرور ملّی و روحیۀ وحدت­بخش در میان اقشار مختلف کشور نقش حائز اهمیتی را ایفا خواهد کرد.

وزارت آموزش و پرورش اعم از کلیۀ آموزگاران، دبیران و کارکنان و دانش آموزان پا به پای ملّت شریف ایران در جمعۀ آینده غرور ملّی ایران و مظلومیت ملّت خود را یک بار دیگر بر سر صهیونیست جهانی فریاد خواهند زد و اعلام می کنند تا زمانی که حقوق اساسی و حقّۀ ملتهای تحت ستم جهان به ویژه برادران و خواهران فلسطینی به رسمیت شناخته نشود دست از مبارزه نخواهند کشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار