پیام تسلیت شورای المپیک آسیا در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

تهران (پانا) - شورای المپیک آسیا (OCA) طی پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی ریاست محترم جمهور و هیات همراه را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۴۷۶۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیت شورای المپیک آسیا در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

در ادامه پیام تسلیت و ابراز همدردی مسئولین فدراسیون‌های مختلف بین‌المللی ورزشی، شورای المپیک آسیا نیز همدردی خود را با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

در متن این پیام آمده است:

بدینوسیله، شورای المپیک آسیا مراتب اندوه و تأسف عمیق خود را در پی وقوع حادثه دردناک و دلخراش فقدان رئیس جمهور ایران، آقای ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امورخارجه، سایر مقامات دولتی و کادر پرواز اعلام می‌دارد.

تسلیت صمیمانه ما را به دولت و مردم ایران پذیرا باشید، طی این شرایط سخت؛ در غم شما شریک هستیم. خانواده قربانیان این حادثه و تمامی ملت ایران در خاطر ما هستند. 

رافائل سانتونخا، رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام در نامه‌ای به کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان و محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک شهادت آیت‌الله رئیسی و تیم همراه ایشان را تسلیت گفتند.

در این نامه آمده است:

ما از خبر دردناک حادثه سقوط هلیکوپتر در کوه‌های نزدیک مرز آذربایجان و درگذشت رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و تیم همراه ایشان شوکه شده‌ایم. من شخصا و به نمایندگی از IFBB به خانواده ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همچنین تمام مردم جمهوری اسلامی ایران برای از دست دادن این عزیزان صمیمانه تسلیت می‌گویم. ما را در این غم و فقدان خود شریک بدانید.

موریناری واتانابه، رئیس فدراسیون جهانی ژیمناستیک، عبدالرحمان الشطری، رئیس اتحادیه ژیمناستیک آسیا، تیمور عبدالله‌یف رئیس کنفدراسیون ژیمناستیک آسیای مرکزی و جنوبی و همچنین فدراسیون‌های ژیمناستیک هند، چین، بنگلادش، سریلانکا، نپال، افغانستان و پاکستان در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به زهرا اینچه درگاهی، شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی را به وی، دولت و مردم ایران تسلیت گفتند.

شیخ طلال محمد الصباح، رئیس فدراسیون آسیایی بولینگ (ABF) در پیامی خطاب به وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک شهادت آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه و همراهانشان را تسلیت گفت.

در پیام رئیس فدراسیون آسیایی بولینگ خطاب به مقامات ورزش کشور آمده است:

وزارت ورزش و جوانان، کمیته المپیک ایران

و فدراسیون بولینگ و بیلیارد جمهوری اسلامی ایران

آقایان عزیز روز غم انگیزی برای آسیاست که از این حادثه وحشتناک و غم انگیز درگذشت آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران مطلع می‌شویم. به نمایندگی از اعضای کمیته اجرایی و تمامی فدراسیون‌های عضو بولینگ آسیایی به خصوص اینجانب و فدراسیون، صمیمانه تسلیت خود را خدمت حضرتعالی و مردم ایران و اعضای خانواده رئیس جمهور اعلام می‌کنیم. افکار ما در این لحظه غم و اندوه بزرگ و همچنین دعای ما همراه شما خواهد بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش روز یک‌شنبه در سانحه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار