استاندار در شوراي هماهنگي مديريت بحران استان :

وزارت نيرو در سياست هاي خود تجديد نظر كند

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به خروج وزارت نيرو از سياست هاي قانوني خود، بايستي در اعمال اين سياست ها تجديد نظر داشته باشد.

کد مطلب: ۶۳۳۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان چهارمحال و بختیاری ،قاسم سليماني دشتكي در شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به حساسيت هاي خاص در زمينه آب استان، بايد با اقدام كارشناسي و حقوقي نسبت به رفع مشكلات و اجراي سياست هاي قانوني عمل كرد.

وي افزود: متاسفانه وزارت نيرو به درخواست هاي چهارمحال و بختياري به ويژه در بخش آب پاسخ هاي غيرمنطقي مي دهد.

سليماني دشتكي تأمين اعتبار لازم براي نصب كنتورهاي هوشمند بر روي منابع آب چهارمحال و بختياري با هدف برآورد دقيق ميزان برداشت در استان را ضروري اعلام و تصريح كرد: طرح جداسازي آب آشاميدني از آب فضاي سبز و تجهيز زمين هاي كشاورزي به شبكه آبياري نوين از مهمترين اقدامات صورت گرفته در اين استان براي مديريت مصرف آب است.

وي با اشاره به خشكسالي هاي اخير و خشك شدن بسياري منابع آبي چهارمحال و بختياري مانند چشمه ها، رودخانه ها، قنات ها و غيره بيان داشت: در اين خصوص مشكلات بايد در بدنه وزارت نيرو و به صورت كارشناسي علمي اطلاع رساني شود.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه كرد: آمار ميزان مصرف و خروجي منابع آب استان بايد تنها از طريق مشاوران رسمي و دستگاه هاي اجرايي متولي محاسبه و ارائه گردد.

وي عنوان داشت: مديران دستگاه هاي اجرايي نبايد فشارهاي غلط و غيرقانوني دستگاه هاي نظارتي را قبول كنند، بلكه بايستي براساس معيارهاي قانوني فعاليت خود را به دور از هرگونه تخلف و در مسير قانون جمهوري اسلامي انجام دهند.

سليماني دشتكي اظهار كرد: كميته اي متشكل از اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري، جهاد كشاورزي و شركت آب منطقه اي براي جذب اعتبارات و تطبيق آمار و اطلاعات در خصوص ميزان مصرف و خروجي منابع آب تشكيل و نتايج را براساس مستندات علمي اعلام كند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار