معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

امسال بیش از1000دانش آموزخراسان شمالی دراعتکاف رمضانیه شرکت می کنند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با پیش بینی که انجام شده امسال بیش از 1000 نفر دانش آموز دختر و پسر در اعتکاف رمضانیه در دهه آخر ماه مبارک رمضان شرکت کنند.

کد مطلب: ۶۲۸۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در جلسه هماهنگی اعتکاف رمضانیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه، مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف دانش‌آموزی همچون سال های گذشته در سراسر کشور برگزار خواهد شد گفت: اعتکاف امسال نیز از روز 23 تا 25 ماه مبارک رمضان ویژه دانش آموزان دختر و پسر در مقطع متوسطه 2 و همچنین پایه نهم به مدت سه روز در مساجد سراسر استان برگزار خواهدشد.

وی با بیان اینکه ، اعتکاف باعث ارتقای تقویت مبانی دین و اعتقادی، بصیرت بخشی در رشد معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان می باشد گفت: اعتکاف دانش آموزی امسال پرشورتر از هر سال های گذشته برگزار خواهد شد.

شورزاده، برنامه ریزی درست و به موقع ، هماهنگی با دستگاههای مرتبط ، کمک خیرین ، تهیه بسته های فرهنگی ، برقراری امنیت معتکفین بخصوص دانش آموزان دختر، از مهمترین اهداف برگزاری اعتکاف خوب و با شکوه برای دنش آموزان بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه، در مرکز شهرستان 4 مسجد و در هر شهرستان نیز 2 مسجد برای دانش آموزانی که در ماه مبارک رمضان معتکف می شوند آماده می شود گفت: با پیش بینی شرکت 1000 نفر به اعضای هر دانش آموز مبلغ 45 هزار تومان در 6 وعده غذایی هزینه شود.

شورزاده ، مساعدت و همکاری با دستگاههای مرتبط با مراسم اعتکاف رمضانیه ، تبلیغات و ثبت نام دانش آموزان در سازمان های مرتبط مثل سازمان دانش آموزی استان و شهرستان ها، هلال احمر، بسیج دانش آموزی ، اتحادیه انجمن های سلامی و... استفاده از ظرفیت روحانیون در مراسم معنوی اعتکاف، برگزاری حلقه های بصیرتی ، پاسخگویی به سؤالات دینی و شبهات مذهبی نوجوانان و جوانان و مهارت خویشتنداری ، برنامه‌های عبادی، سخنرانی، ختم قرآن و برنامه های فرهنگی- تربیتی از دیگر اهداف طرح اعتکاف دانش‌آموزی ذکرکرد.

در ادامه جلسه، مجید مصباح مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی، بهرمندی دانش آموزان از ایام ماه مبارک و مراسم اعتکاف را در ایجاد و تقویت روحیه دینی بسیار موثر دانست و اظهارداشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت ها برای انس با قرآن و استفاده از فضای موجود در جهت تقویت روحیه دینی دانش آموزان در این ماه می باشد .

وی با بیان اینکه، دانش آموزان با حضور در اعتکاف رمضانیه، در مسیر خانه امن الهی به فیض معنوی دست پیدا می کنندگفت: اهداف برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در جهت ساحت‌های تربیتی و تعمیق تقوای الهی و مهارت‌های خویشتن‌داری است.

مصباح، مباحث معرفتی و بصیرتی، تشکیل حلقه‌های معرفتی با حضور دانش‌آموزان با موضوعیت ماه مبارک رمضان، خودسازی ولایت مداری، جلسات ختم قرآن و محافل انس با قرآن، بیان احکام و معارف ویژه نوجوانان و جوانان، برگزاری مراسم باشکوه افتتاحیه و اختتامیه، برگزاری مراسم ویژه بدرقه و استقبال خانواده‌ها، دلنوشته دانش آموزان شرکت کننده در اعتکاف و اعزام دانش آموزان معتکف به مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های پیشنهادی اعتکاف رمضانیه عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار