افزایش 2 و نیم برابری پهنای باند مشترکان همراه اول در فارس

مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: به زودی و ظرف مدت یک تا 2 هفته آینده بیش از 20 گیگابایت به پهنای باند خطوط ارتباطی مشترکان همراه اول در این استان افزوده می شود.

کد مطلب: ۶۲۶۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، علی اصغر روزگار، امروز و در نشستی که به مناسبت هفته ارتباطات با خبرنگاران داشت اظهار داشت: با افزوده شدن این مقدار پهنای باند، میزان پهنای باند ارتباطات سیار استان فارس بیش از 2 و نیم برابر افزایش می یابد .

وی ادامه داد: با این افزایش پهنای باند، علاوه بر بهبود وضعیت ارتباطی همراه اول استان، سطح کیفی خدمات ارائه شده به مشترکان ارتباطات سیار نیز افزایش می یابد .

او اظهار داشت: پروژه فاز هفت سیار، که با هدف بهبود کیفیت و ارتقای شبکه همراه اول استان به نسل های سه و چهار اجرا می شد در سال 95 به پایان رسید و با نوسازی تجهیزات و بهینه سازی آنها، بسیاری از مشکلات ارتباطی در این زمینه برطرف شد .

مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: در ادامه اجرای این طرح، روز یکم خرداد ماه جاری اجرای پروژه هفت پلاس در سراسر استان را آغاز کردیم، با اجرای این پروژه و نوسازی تجهیزات، تمام نقاطی که مشکل آنتن دهی دارند و پوشش تلفن همراه در این مکان ها ضعیف است تقویت خواهند شد .

روزگار، از حذف قبوض کاغذی و صادر نشدن قبوض تلفن ثابت از تیرماه 96 خبر داد و افزود: حذف قبوض کاغذی گامی در راستای حفظ محیط زیست است و از آن تاریخ به بعد مشترکان به شکل الکترونیک و از طریق دیتا در جریان صورتحساب خود قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: مشترکان تلفن ثابت می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت مخابرات به نشانی www.tcf.ir و انتخاب گزینه پرداخت قبض تلفن ثابت، اقدام به پرداخت قبض خود کنند .

روزگار افزود: روش دیگر دسترسی به قبض الکترونیکی، نصب اپلیکیشن 'پیام' بر روی تلفن همراه از طریق مراجعه به سایت payam.tci.ir/home/getapp و یا تماس رایگان با سامانه 2000 است .

مدیر مخابرات منطقه فارس بیان کرد: مشترکان تلفن ثابت در این استان همچنین می توانند شماره تلفن ثابت خود را (هشت رقم بدون کد شهر) به سامانه 3000713 پیامک و خلاصه قبض خود را دریافت کنند .

وی گفت: برای اجرای یک هزار و 730 طرح در سال 95 از جمله طرح فاز هفت، 261 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است .

او افزود: تمام این اعتبارات از محل پرداخت های مردم تامین و صرف اجرای طرح ها می شود و امیدواریم مشترکان ما با پرداخت به موقع قبوض خود، شرکت مخابرات را در زمینه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان همراهی و کمک کنند .

روزگار از جمع آوری حدود 120 هزار خط تلفن مشترکان در استان فارس خبر داد و گفت : در این طرح علیرغم میل باطنی و پس از چندین بار تذکر، خطوط تلفن مشترکینی که 6 دوره دوماهه بدهی داشتند را بدون توجه به مبلغ بدهیشان جمع آوری کردیم .

وی، میزان بدهی مشترکان تلفن ثابت و همراه اول در فارس را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: بدون تردید اگر مشترکان ما از پرداخت هزینه مکالمه های خود خودداری کنند، شرکت مخابرات قادر به تامین هزینه های خرید و نصب فناورهای جدید و توسعه خدمات ارتباطی نخواهد بود .

مدیر مخابرات منطقه فارس، ضریب نفوذ تلفن ثابت در فارس را حدود 32 درصد اعلام کرد و گفت: هم اینک در این استان حدود یک میلیون و 900 هزار خط تلفن ثابت نصب شده وجود دارد که از این تعداد، یک میلیون و 540 هزار خط فعال است .

روزگار، ضریب نفوذ همراه اول (دائمی و اعتباری) در فارس را نیز بیش از 98 درصد برشمرد و افزود: در حال حاضر در این استان چهار میلیون و 500 هزار خط همراه اول دائمی و یک میلیون و 500 هزار همراه اول اعتباری وجود دارد .

وی، با اشاره به آغاز اجرای پروژه تار نوری مخابرات ایران (تانوما) در فارس از ابتدای سال 96 گفت: با اجرای این طرح، شاهد توسعه فناوری فیبرنوری در خانه مشترکان و ارائه پهنای باند بالا به آنها خواهیم بود .

وی گفت: با آماده سازی زیرساخت های انجام شده در سال 95، امسال 61 هزار فیبر برای منازل مشترکان متقاضی اجرا خواهیم کرد و تا پایان سال نیز ظرفیت آماده سازی 120 هزار شماره دیگر را نیز داریم که آماده خواهیم کرد.

روزگار افزود: متقاضیان می توانند برای آگاهی از جزییات این طرح و ثبت تقاضا، در روزهای آتی به سامانه شرکت مخابرات مراجعه و سرویس مورد نظر خود را خریداری کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار