نواختن شدن زنگ سلامت در مدارس استان کردستان

همزمان با آغاز هفته سلامت زنگ سلامت در مدارس استان کردستان به صدا درآمد و نمایشگاه سلامت نیز در مرکز بهداشت و درمان شهر کامیاران افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۱۶۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان،آیین نواخته شده زنگ سلامت با حضور جمعی از مسئولان در مدارس استان کردستان نواخته شد.

در همین راستا مراسم نمادین زنگ سلامت و سفره سالم در دبستان حیرت سجادی ناحیه یک با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان کردستان، ناحیه یک سنندج و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

همچنین زنگ سلامت با حضور جمعی از مسئولان در مدرسه راهنمایی دخترانه عفت کامیاران نواخته شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کامیاران در حاشیه این آیین با اشاره به اینکه این مرکز طی این یک هفته که به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است تلاش خواهد کرد بهداشت را در حوزه های خانواده، مدرسه و شهر رعایت کند کیوان فرهمند اظهار کرد: این اقدام باید شروعی باشد برای اینکه در دیگر روزهای سال این مسئله را رعایت کنیم و نسبت به حفظ و پاکیزگی محیط اطرافمان حساس باشیم.

به گفته او دانش آموزان سفیرانی هستند که پیام های عرصه سلامت را به خانواده های خود منتقل می کنند و یکی از اهداف نواختن زنگ سلامت در مدارس همین مسئله است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کامیاران در ادامه به افتتاح نمایشگاه سلامت به مناسبت هفته سلامت در محل درمانگاه شماره 1 این شهرستان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف اطلاع رسانی در خصوص وضعیت بهداشتی و درمانی تا پایان هفته سلامت پذیرای بازدید کنندگان است.

فرهمندی با بیان اینکه این نمایشگاه دارای 6 غرفه است افزود: این 6 غرفه شامل روانشناسی، دیابت، فشارخون و قندخون، سلامت و بسته های آموزشی در زمینه پیشگیری از بیماریهای مختلف است.

وی به ضرورت فرهنگ ‌سازی در خصوص استفاده از تغذیه سالم اشاره و اظهار کرد: شهروندان در طول این یک هفته می توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه از خدمات پزشکی و بهداشتی آن نیز به صورت رایگان استفاده کنند.

یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده که امسال شعار این هفته ' زندگی سالم، با نشاط و امید' است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار