مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان کردستان در سنندج برگزار شد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان در سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۴۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، مسابقات استانی قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان استان کردستان، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، ‌معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل و دست اندرکاران و یک هزارو 600 نفر از دانش آموزان دختر و پسر شرکت کننده در مسابقات، در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج شد.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم معنوی حضور دانش آموزان در این مسابقات را مایه خیر و برکت در زندگی آنان دانست و اظهار داشت: حضور در این عرصه بسیار ارزشمند بوده و در نهادینه سازی اعتقادات و بینش دانش آموزان و همچنین رفتار و گفتار موثر آنان است.

وی در ادامه به بیان اهداف شرکت در این مسابقات پرداخت و شناسایی استعداد های بالقوه دانش آموزان و ایجاد انگیزه در آنان و تربیت دینی و ایجاد سبک زندگی سالم و تاثیر در رفتار و گفتار دانش آموزان را از اهداف این برنامه معنوی عنوان کرد.

قربانی با بیان اینکه استان کردستان پتانسیل خوبی در عرصه های قرآنی و علوم و معارف دینی دارد؛ اظهار داشت: به برکت این ظرفیت کردستان همواره در مسابقات قرآن و معارف اسلامی خوش درخشیده و جزو استان های برتر کشور بوده است.

وی ضمن تبریک به دانش آموزان که وارد عرصه علوم قرآنی شده اند؛ به آنان توصیه کرد همواره در این مسیر ارزشمند فعالیت نموده و زندگی خود را با علوم و معارف اسلامی و کلام الهی پیوند داده که مایه خیر و برکت دنیا و آخرت خواهد بود.

در ابتدای این مراسم نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز به بیان گزارشی از روند برگزاری مسابقات پرداخت و با بیان اینکه این مسابقات در سه سطح آموزشگاه، منطقه و استان برگزار می شود؛ گفت: در مرحله آموزشگاهی تعداد 108 هزار دانش آموز شرکت نموده و 25 هزار نفر به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد هزار و 600 نفر از دانش آموزان در رشته های قرآن، نمار و عترت به مرحله استانی راه پیدا کرده اند؛ گفت: این دانش آموزان در رشته های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ و حفظ ویژه، احکام، اذان و انشای نماز و همچنین نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی با هم به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت تعداد 100 نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

گفتنی است این مسابقات به مدت شش روز از 27 لغایت 30 فروردین ماه در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار می شود و دانش آموزان دختر و پسر جداگانه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار