تشریح وضعیت 19 طرح‌ مخابراتی شهرستان میبد

مدیرکل مخابرات استان یزد ر مراسم افتتاح 19 پروژۀ مخابراتی شهرستان میبد که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد از اقدامات مخابرات منطقهٔ یزد در سال۹۵ در حوزهٔ تلفن ثابت، تلفن همراه، سیستم‌های انتقال و ارتباطات دیتا گفت.

کد مطلب: ۶۰۸۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، مدیرکل مخابرات استان یزد در این مراسم اقدامات مخابرات منطقهٔ یزد در سال۹۵ در حوزهٔ تلفن ثابت، تلفن همراه، سیستم‌های انتقال و ارتباطات دیتا را بیان کرد.
«مهدی مقوم» در خصوص توسعهٔ روستایی در استان یزد، گفت: تاکنون ۶۷هزار و ۶۴۳ شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۴۱ونیم درصد در روستاهای یزد مشغول به کار شده است؛ صددرصد آبادی‌ها با جمعیت بالای صد نفر دارای ارتباط هستند و ۹۳درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارد.
وی ادامه داد: ۹۲ونیم درصد جمعیت روستایی استان متصل به شبکه دیتا هستند و ۹۶.۳ درصد جمعیت روستایی استان دارای ارتباط تلفن خانگی هستند.
مقوم گفت: تأسیس ۱۰سایت تلفن همراه3G و ۱۹سایت4G و جایگزینی ۱۲سایت2G، اجرای ۱۱کیلومتر فیبر نوری برای ۷سایت BTS، تأسیس و توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت به میزان ۳هزار و ۱۸۲پورت و تأسیس سوئیچ دیتا در یک مرکز از طرح های مخابراتی شهرستان میبد است که به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل مخابرات استان یزد بیان کرد: از دیگر طرح‌های مخابراتی قابل بهره‌برداری شهرستان میبد در نخستین روز1396 تأسیس و توسعۀ سوئیچ و کافونوری به میزان 7هزارو86 پورت، اجرای فیبر نوری به میزان 13کیلومتر و بهسازی مسیر فیبر به میزان 2ونیم کیلومتر و نیز افزایش ظرفیت پهنای باند کافونوری‌هی میبد بوده است.
گفتنی است در افتتاح 19پروژۀ مخابراتی شهرستان میبد با سرمایه‌گذاری بالغ بر 88میلیارد ریال، نمایندۀ مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار میبد و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند.
/خبرنگار: سجاد جدیدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار