برگزای دوره تربیت مدرسی مداخله درخودکشی با محوریت دانش آموز درکردستان

اداره مراقبت ها و پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان کردستان، دوره استانی تربیت مدرسی مداخله در خودکشی با محوریت دانش آموز برگزار کرد.

کد مطلب: ۶۰۷۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان ،دوره دو روزه آموزش تربیت مدرسی مداخله در خودکشی (با محوریت دانش آموز ) با همکاری معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان و به منظور آموزش مشاورین مدارس استان روز های سه شنبه و چهارشنبه 24 و 25 اسفندماه در سالن اجتماعات معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان، در بازدید از این دوره آموزشی ضمن ارائه آمار و فعالیت های صورت گرفته در این باره گفت: دوره مدرسی مداخلات در خودکشی ( با محوریت دانش آموز) به منظور آمادگی هر چه بیشتر مشاورین، معلمین و همچنین عوامل اجرایی مدارس در جهت مداخله موثر در امر پیشگیری و مهار پدیده خودکشی با محوریت دانش آموزان در سطح مدارس استان کردستان و با مشارکت معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان صورت پذیرفت.

وی با ارائه گزارش کوتاهی در مورد خودکشی و اهمیت توجه به آن در مدارس استان کردستان تأکید کرد: لزوم برگزاری این دوره‌ها با توجه به نجات جان یک فرد که نهایتاً تصمیمی جبران‌ناپذیر می‌گیرد بسیار حائز اهمیت است.

سورسوری رئیس اداره پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان نیز در این باره گفت: هدف از این آموزش، شناسایی اختلالات عمده همراه با خودکشی و پیشگیری و درمان آن و در صورت لزوم ارجاع بیماران به مراکز مدنظر است.

در این دوره مدرسی 35 نفر از مشاورین مدارس شهرستانها، نواحی و مناطق 16 گانه آموزش و پرورش استان کردستان که دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی بودند حضور پیدا کردند که پس از دو روز کاری پایان پذیرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار