معاون پژوهش،برنامه ریزی ونیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

۳0۰ میلیاردریال اعتباربرای هوشمندسازی مدارس تا پایه نهم مورد نیاز است

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه، اکنون 35 درصد از کلاس های درس و 55 درصد از آموزشگاه های استان به سیستم های هوشمندسازی تجهیز شده اندگفت: در حال حاضر 300 میلیارد ریال اعتبار برای هوشمندسازی مدارس مقطع ابتدایی تا متوسطه اول مورد نیاز است.

کد مطلب: ۶۰۷۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، قنبرعلی خوش آینه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه، در طول سه سال، آموزش و پرورش استان در راستای هوشمندسازی مدارس اقدامات خوبی را انجام داده است اظهارداشت: هوشمند سازی به عنوان دغدغه مهم در حوزه آموزش و پرورش است.

وی افزود: در حدود سه سال گذشته برای هوشمندسازی مدارس استان 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

خوش آینه عنوان کرد: هدف واولویت آموزش و پرورش، هوشمند سازی تمام کلاس‌های ششم مستقل حتی در روستاهای دور دست و نقاط محروم است.

وی افزود: در اجرای هوشمند سازی مدارس باقی مانده باید دو روش پایین آوردن هزینه ها و مساعدت مسئولان و اولیاء مدنظر قرار بگیرد تا بتوانیم تا تمامی کلاس های باقی مانده مجهز به هوشمند سازی شوند.

خوش آینه در ادامه افزود: کیفیت و بودجه آموزش درمدارس کشوردر شأن جمهوری اسلامی نیست بنابراین باید توجه ویژه ای از نظر بودجه و کیفیت به آموزش و پرورش شود در صورتی که در طی سنوات گذشته بودجه آموزش و پرورش در کشور ۱۴ درصد و در دوره ای به ۹ درصد کاهش یافته است،

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پروش خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون نیز سهم آموزش و پرورش از کل بودجه 11.7 درصد است و به یقین این امر در کیفیت آموزش در مدارس تاثیر گذار خواهد بود .

وی در بخش دیگر ازسخنانش کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کردو گفت: اگر توجه ای به این موضوع نشود تا سال ۱۴۰۰ با بحران نیرو مواجه می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پروش خراسان شمالی در رابطه با اعلام نتایج استخدامی آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون استخدامی در نیمه فروردین ماه سال آتی اعلام می شود و کلاس های آموزشی برای پذیرفته شدگان از 20 فروردین ماه آغاز می شود وتا ۲۰ شهریور دوره های آموزشی برای پذیرفته شدگان برگزار می شود.

وی افزود: سهم استان در به کارگیری نیرو در این دوره از آزمون، استخدام 176 نفر بود که متاسفانه 40 نفر از ردیف استخدامی ما به علت کسب نشدن نمره قابل قبول، خالی ماند اما با رایزنی انجام شده، 110 نفر دیگر در مصاحبه های استخدامی شرکت کردند و اکنون 176 نفر، سهم استان از به کارگیری نیروی انسانی جذب می شوند .

خوش آیینه عنوان کرد: از طریق دانشگاه فرهنگیان نیز امسال ۲۱۰ دانشجو معلم تربیت می شوند.

وی در ادامه گفت: در سال آینده نیز 560 نفر نیرو از آموزش وپرورش استان بازنشسته می شود تنها 280 نفر وارد این مجموعه می شوند .

وی افزود: آموزش و پرورش در مجموع طی سال های آینده با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه خواهد شد زیرا خروجی های آن با میزان ورودی به مجموعه با هم سازگار نیستند و همچنین در حوزه نییوری انسانی آقا شدیدا با کمبود نیرو موجه هستیم .

خوش اینه درادامه گفت: امسال یک هزار و ۳۰۰ نیرو در سطح استان جابه جا شده اند، گفت: این جابه جایی ها براساس قوانین و مقررات بوده و تعداد افراد منتقل شده خارج از قوانین به انگشتان دست هم نمی رسد.

وی در راستای حمایت از دانش آموزان محروم در استان گفت: : امسال یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال اعتبار به دانش اموزان محروم در بخش ابتدایی داده شده که این اعتبار در سال گذشته 160 میلیون ریال بود .

خوش آینه تصریح کرد: دانش آموزان محروم در شهرستان ها از تخفیف ۵۰ درصدی در پرداخت هزینه های خرید کتاب درسی بهره مند می شوند .

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پروش خراسان شمالی همچنین از اعطای کمک به دانش آموزان مدارس شبانه روزی خبر داد و افزود: نهاد ریاست جمهوری، به ازای هر دانش آموز در مدارس شبانه روزی ۶۰۰ هزار ریال کمک نقدی پرداخت می کند.

وی در خصوص معلمان نمونه گفت: امسال انتخاب معلم نمونه براساس ، حقوق شهروندی ، دانش آموزان ، اولیاء و مدیر مدنظر قرارمی گیرد.

خوش آینه افزود: ۱۶۳ هزار دانش آموز و ۱۳ هزار و ۹۸۰ فرهنگی در آموزش و پرورش استان در ۸۱ مدرسه مشغول به تحصیل و فعالیت هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار