وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات:

زمینه فعالیت تجار ایرانی در جمهوری آذربایجان بهبود یافته است

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان از بهبود زمینه فعالیت تجار ایرانی در کشور جمهوری آذربایجان خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۰۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، محمود واعظی در همایش تجاری ایران و آذربایجان در سرعین تصریح کرد: روابط دو کشور ایران و آذربایجان در سال‌های اخیر بهبود یافته و اشتراکات زبانی و فرهنگی از جمله دلایل اصلی آن است .

وی افزود: در حال حاضر ارتباط نزدیکی بین روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان برقرار است و در مقایسه با سایر کشورها مطلوب‌ترین روابط تجاری و سیاسی کشور با کشور جمهوری آذربایجان برقرار شده است.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به اعتماد متقابل مسئولان دو کشور اشاره و تأکید کرد: توسعه روابط در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی همچنان دنبال می‌شود.

واعظی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشور آذربایجان طی هفته‌های آتی به ایران متذکر شد: مسئولان هر دو کشور به دنبال توسعه روابط هستند و علاوه بر بخش دولتی انتظار می‌رود بخش خصوصی نیز در بهبود روابط نقش ایفا کند.

وی افزود: بسیاری از موانع از جمله صدور ویزا، کاهش تعرفه‌ها و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری رفع شده و هم اینک زمینه‌های حضور تجار آذری در ایران و بالعکس حضار تجار ایرانی در آذربایجان فراهم شده است.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به کاهش تعرفه‌های حمل‌ونقل از ۱۶۰ دلار به ۱۰۰ دلار اشاره و تأکید کرد: علاوه بر این توسعه بازارهای تجاری با حضور تجار دو کشور در دستور کار است.

واعظی به بهبود وضعیت خدمت‌رسانی گمرکات ایران و آذربایجان اشاره و تأکید کرد: بسیاری از مشکلات گمرکی از جمله روند صدور ویزا رفع شده است.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان افزود: بخشی از برنامه‌های توسعه روابط مربوط به طرح‌های گردشگری است و با توجه به تلاش دولت برای کاهش نقش درآمد نفتی در ایران ضروری است گردشگری به عنوان یکی از ارکان درآمدزایی تلقی شود.

وی توجه به گردشگری سلامت و بخش کشاورزی را ضروری دانست و گفت: با توجه به نزدیکی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان ضروری است از پتانسیل‌های استان در این راستا استفاده شود.

واعظی ابراز امیدواری کرد حضور تجار و بازرگانان آذری در کشور ایران بتواند منجر به سرمایه‌گذاری شده و رونق اقتصادی هر دو کشور را به همراه داشته باشد.

استاندار اردبیل نیز این همایش تصریح کرد: سران دو کشور ایران و آذربایجان به توسعه روابط در عرصه‌های مختلف تأکید دارند .

مجید خدابخش به دیدار مکرر روسای جمهوری ایران و آذربایجان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: به دلیل اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و آذربایجان دوست و برادر هستند.

وی افزود: هدف از برگزاری همایش تجاری در اردبیل معرفی پتانسیل‌های استان جهت حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان آذری است.

استاندار اردبیل تأکید کرد: در این همایش هیئت‌های تجاری دو کشور به صورت رودر رو مذاکره داشته و نسبت به تعامل و توسعه روابط تجاری تبادل‌نظر خواهند کرد.

خدابخش ابراز امیدواری کرد با سفر وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان تفاهم‌نامه‌هایی در راستای توسعه روابط به امضای دو طرف برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار