مدیر آموزش و پرورش سلماس:

امسال 37 مصوبه شورای آموزش و پرورش سلماس اجرا شده است

مدیر آموزش و پرورش سلماس با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش مهمترین عرصه مشارکت و نظارت همه جانبه و همگانی در آموزش و پرورش را تشکیل می دهد، گفت: شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سال جاری 10 نشست و 49 مصوبه داشته که تاکنون 37 مصوبه آن اجرا شده است.

کد مطلب: ۵۹۹۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، رسول موسی زاده در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه کار این شورا سیاست گذاری در راستای آموزش و پرورش است، افزود: اولویت اول شورای آموزش و پرورش افزایش سطح کیفی آموزش در شهرستان است.

وی با اشاره به نقش موفق دانش آموزان سلماس در کنکور سراسری سال گذشته، گفت: بر اساس آمار سازمان سنجش در کنکور سراسری سال 1395 در شهرستان سلماس هزار و 905 نفر داوطلب حضور شدند که از بین داوطلبان این شهرستان 43 نفر رتبه زیر 2 هزار، 24 نفر رتبه کمتر از هزار و چهار نفر رتبه کمتر از 200 کسب کردند.

وی جذب مشارکت خیران در حوزه آموزش و پرورش را امری مهم تلقی کرد و افزود: در این راستا همکاری های بین بخشی لازم است تا بتوانیم نقش خیران را در حوزه آموزش و پرورش جلوه دهیم.

موسی زاده همچنین از افتتاح 2 طرح آموزشی و کلنگ زنی 2 آموزشگاه در ایام مبارک دهه فجر خبر داد و نقش مشارکت مردم وخیران در این خصوص را ستودنی دانست.

وی افزود: عملیات اجرایی مدرسه 9 کلاسه روستای مغانجوق و مدرسه 2 کلاسه روستای جمال آباد با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد و 800 میلیون ریال با مشارکت مردم خیر و فرهنگ دوست این شهرستان در دهه فجر سال جاری آغاز شد.

وی به فعالیت 43 آموزشگاه دارای مجوز در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: ساماندهی، پایش آموزشگاه‌های علمی و زبانسراهای سطح شهرستان یکی از اهداف آموزش و پرورش است و نظارت بهتر بر آموزشگاه‎های علمی آزاد تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به این که فعالیت آموزشگاه های آزاد باید طبق ضوابط محدودیت زمانی داشته باشد، افزود: اینکه بعضی آموزشگاه ها در ساعات شب نیز کلاس برگزار می کنند، قابل قبول نیست.

هم اکنون 35 هزار و 354 نفر دانش آموز و 2 هزار و 33 نفر کادر فرهنگی در 293 باب مدرسه دولتی و غیردولتی سلماس در حال تحصیل و تدریس هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار