حجامت یکی از ارکان مهم در طب سنتی

در منابع طب اسلام و طب سنتی حجامت به عنوان یکی از ارکان مهم در درمان ذکر شده است و بیماری های گوناگونی را درمان،و به صورت اختصاصی در منابع طب اسلامی به شکل پیشگرانه ای درمان اکثر بیماری ها شماره شده است.

کد مطلب: ۵۹۸۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، تقریبا در تمامی بیماری های جسمی و روحی انسان حجامت درمان کامل خواهد کرد یا به نسبی درمان یا حداقل کمک به اثر گذاری سایر درمان ها خواهد کرد.

نمونه آماری 500 هزارمورد حجامت تاثیر درمان نسبی تا کامل بر روی بیش از 200 بیماری به اثبات رسیده که در اینجا به برخی از آنها میپردازیم؛ 1-سردردهای عصبی و میگرند، 2-جوش ولکه های صورت، 3-تقویت بینایی چشم، 4-سکته مغزی و قلبی، 5-چربی و قند و اوره خون،6 -آلرژی و حساسیت، 7-آرتروز و رماتیسم و بیش از 150هزار بیماری دیگر است.

چه کسانی نباید حجامت کنند؟
طبق گفته ی جامعه حجامت بریتانیا افراد زیر باید از حجامت کردن بپرهیزند:1-زنان حامله‌،2-افرادی که سرطان متاستاتیک دارند،3-افرادی که مشکل شکستگی دارند وافراد مبتلا به سرطان باید از هرگونه انجام طب سنتی بپرهیزند.

متاسفانه برخی از افراد با گذراندن یک دوره آموزشی و تهیه یک دستگاه ساکشن، ممکن است حتی در منزل هم برای مردم حجامت انجام دهند واز این راه کسب در آمد کنند که افراد باید از مراجعه به چنین مکانهایی خودداری کنند زیرا ممکن است با استفاده چند بار مصرف از تیغ ها و وسایلات شخصی بیماریی را به بدن شخص انتقال دهند.

گردآورنده: الهه داوری از رودان

منبع: چندین سایت معتبر آموزشی و درمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار