رئیس پلیس فتا استان كرمان اعلام کرد:

خطرات استفاده از نرم‌افزارهای فیلترشکن و ‌VPN

خبرگزاری پانا:رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان كرمان گفت: نرم افزارهای فیلتر شكن و فیلتر شكن های رایگان، نشر اطلاعات شخصی شما را برای عموم آزاد می سازد.

کد مطلب: ۵۴۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،سرهنگ كامبیز اسماعیلی رئیس پلیس فتا استان كرمان اظهار داشت: بیشتر و اغلب سرورهایی که اشتراک VPN را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می‌کنند، بلکه به همین وسیله با پورت‌های باز رایانه کاربر به اطلاعات درون رایانه وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی‌برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی رایانه کاربر برای سرورهای خارجی میسر می‌شود.

وی بیان كرد: استفاده از فیلتر شكن، ممکن است خطرات بسیاری داشته باشد و كاربران اینترنت باید بدانند که استفاده از نرم‌افزارها و روش‌هایی، مانند این است كه همه محتویات رایانه خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و کاری، آپلود کرده و در اختیار عموم قرار می دهند.

سرهنگ اسماعیلی اظهار داشت: فیلتر شکن های رایگان موجود در اینترنت از سرعت و امنیت پایین تری برخوردارند.

وی خاطرنشان كرد: فیلتر شکن های رایگان که برای دور زدن محدودیت ها وجود دارد، دارای سرعت و امنیت پایین است و کاربران باید بدانند که با استفاده از فیلتر شکن های رایگان، اطلاعات خود را رایگان در اختیار ارائه دهنده فیلتر شكن قرار داده اند.

سرهنگ اسماعیلی هشدار داد: سایت های مخرب که کاربر خواسته و یا ناخواسته به آن دسترسی پیدا می کند، در آن باید جنگ سایبری را در نظر داشت و برای حفظ امنیت اطلاعات از محدودیت ها استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار