2 پروژه عمرانی توسط شهرداری اراک بهره برداری شد

خبرگزاری پانا: همزمان با هفته دولت 2 پروژه عمرانی توسط شهرداری کلانشهر اراک با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۳۸۹۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، این پروژه ها شامل بهره برداری همزمان از 3 دفتر پیشخوان دولت در کلانشهر اراک و بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی شهرک الغدیر اراک می باشد.

بهره برداری از 3 دفتر پیشخوان دولت در کلانشهر اراک با هدف برون سپاری خدمات اداری شهرداری کلانشهر اراک در منطقه 5 این شهرداری به بهره برداری رسیده است.

در این دفاتر خدماتی همچون درخواست انواع پروانه ها و مجوزها، تشکیل پرونده و ثبت فرم درخواست، بازدید از ملک و ثبت گزارش وضعیت ملک، بررسی و اعلام کاربری در طرح تفصیلی، بررسی و اعلام میزان عقب نشینی (بر و کف)، بررسی وجود یا عدم وجود تخلف ساختمانی (در صورت نیاز و با توجه به نوع پروانه درخواستی)، رسیدگی به تخلفات ساختمانی احتمالی (در صورت نیاز، ارسال به کمیسیون ماده 100)، تهیه فرم دستور نقشه و معرفی به نظام مهندسی، بررسی و تأیید نقشه معماری (پس از ارائه آن توسط مالک و دفتر مهندسی)، محاسبه و اعلام عوارض صدور پروانه (و سایر بدهی های احتمالی قبلی مالک)، وصول کلیه عوارض متعلقه، تکمیل مدارک و تهیه پیش نویس پروانه یا مجوز و همچنین صدور پروانه یا مجوزهای مربوطه ارائه می شود.

این 3 دفتر در خیابان قائم مقام فراهانی میدان ساعت، خیابان آیت اله سعیدی روبروی خیابان فردوسی و خیابان محسنی جنب دفتر امام جمعه مستقر شده اند.

ایستگاه آتش نشانی شهرک الغدیر اراک نیز در زمینی به مساحت 2227 متر مربع و زیربنای 308 متر مربع در 2 طبقه اداری، یک طبقه عملیاتی و همچنین 3 جایگاه برای ماشین های پیشرو نیسان و نیمه سنگین احداث شده و بهره برداری رسیده است.

برای بهره برداری از این ایستگاه آتش نشانی اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال هزینه شده که این میزان اعتبار از محل منابع داخلی شهرداری کلانشهر اراک تأمین شده است.

این ایستگاه آتش نشانی با هدف افزایش ضریب نفوذ خدمات ایمنی در نقاط مختلف کلانشهر اراک ساخته شده و با توجه به اینکه این کلانشهر یکی از شهرهای بزرگ صنعتی کشور محسوب می شود، ساخت چنین جایگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار