مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری:

19 کلاس درس جدید طی 2 سال اخیر در ناحیه دو شهرری ساخته و تحویل شده است

ناحیه دو شهرری (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری به تشریح اقدامات انجام‌شده در این ناحیه پرداخت و از ساخت و تحویل 19 کلاس درس جدید طی 2 سال اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
19 کلاس درس جدید طی 2 سال اخیر در ناحیه دو شهرری ساخته و تحویل شده است

یعقوب ایمانی در مراسم تقدیر از معلمان ناحیه 2 شهرری ضمن اشاره به کلامی از ائمه اطهار(ع) مبنی بر اینکه کسی که به من حرفی را یاد بدهد، مرا بنده خودش کرده است، اظهار کرد: این افتخاری است برای ما معلمان که ادامه‌دهنده راه انبیا و ائمه هستیم و باید وظیفه خودمان بدانیم که گام‌های موثری در راه تربیت دانش‌آموزان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی برداریم.

وی بیان کرد: در آموزش و پروش ناحیه دو شهرری واقع در قبله‌گاه تهران، خدمتگزار و میزبان 220 معلم هستیم که راهبری 53,000 دانش‌آموز در غالب 64 مدرسه را داریم و از این  تعداد دانش‌آموز  حدود 27 درصد در مدارس غیردولتی و مابقی در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسئول با اشاره به افتخارات دانش‌آموزی در سطح آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری اظهار کرد: در یک سال گذشته، مقام‌های افتخارآمیزی با زحمت همکاران، تلاش دانش‌آموزان و همراهی اولیای آن‌ها  به دست آمده است. از جمله کسب رتبه اول حفظ قرآن کریم توسط دانش‌آموز روشندل که در یکی از مدارس این ناحیه در حال تحصیل است باعث افتخار ما است. دانش‌آموزان این ناحیه دارای 3 رتبه برتر قرآنی در سطح کشور، ده‌ها رتبه استانی و کشوری در مسابقات نهج‌البلاغه و مسابقات فرهنگی و هنری هستند که حاصل زحمات همکاران عزیزمان برای دانش‌آموزان گرامی است.

ایمانی تصریح کرد: در کنکور سال 1402 حدود 72 رتبه زیر هزار از دانش‌آموزان ناحیه دو شهرری بودند که بعد از انتخاب در رشته‌های خاص و در دانشگاه‌های برتر کشور مشغول ادامه تحصیل شده‌اند. برای دومین سال متوالی، رتبه اول استان را ناحیه دو شهرری در درصد قبولی امتحانات نهایی در سطح استان و میانگین نمرات نهایی کسب کرد که ساز و کار آن خارج از شهرستان است و سوالات به صورت ملی، طراحی و در نهایت تصحیح می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری تصریح کرد: برخی اقدامات ما به عنوان خدمتگزار دانش‌آموزان و فرهنگیان آموزش و پرورش این منطقه همچون ساخت 19 کلاس درس و تحویل از آن حدود 2 سال‌ونیم است که یکی از افتخارات ما است. همچنین ساخت 2 مدرسه جدید و بازسازی 2 مدرسه دیگر هم توسط خیرین تفاهم‌سازی شده که بعد از امتحانات خرداد دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

ایمانی عنوان کرد: به‌روزرسانی 6 سالن ورزشی در منطقه برای 53,000 دانش‌آموز در حال انجام است. تنها زمین چمن در جنوب تهران، مجموعه ورزشی ارشاد است و از مجموعه‌های خیّری دکتر مصلی‌نژاد می‌باشد که بعد از سال‌ها چمن آن تعویض شد و زمین بسیار مناسبی برای استفاده دانش‌آموزان در حوزه ورزش است. همچنین احداث سالن جلسات صد نفری در قبله تهران برای برگزاری جلسات و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را در دست اجرا داریم.

وی افزود: طرح شهید طوقانی در مدارس اجرا شده که دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی طی یک سال گذشته، ورزش زورخانه‌ای را به‌صورت ملی اجرا کردند و ضرب زدن را آموزش دیدند. با این هدف، ورزش باستانی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم تا این این ورزش را به‌صورت ملی ادامه دهند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری ضمن اشاره به برنامه‌های مدارس این ناحیه گفت: بیش از 100 جلسه محفل قرآنی در مدارس که در ماه مبارک رمضان  برگزار شد و موجب ایجاد  54 دارالقرآن در مدارس شد. همچنین طرح اتقان برای همکاران پایه مقطع ابتدایی سوم اجرا شده تا مطالب قرآنی را در این سن خاص به دانش‌آموزان پسر  یا دختر آموزش بدهند.

یعقوبی تصریح کرد : بیش از صد فقره برای مدارس این منطقه سند گرفته شده و در عین حال بیش از 56 درصد از مدارس این مناطق داری سند است ، در طول خدمت قصد داریم مالکیت مدارس باقی مانده را ثبت کنیم .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دوشهرری در بیان درخواستی از مردم ناحیه دوشهرری ، عنوان کرد : اولین درخواست بنده حضور و مشارکت شما عزیزان در مدرسه‌سازی است ، که باقیات و صالحاتی با کمک شما  داشته باشیم  . درخواست دوم بنده مشارکت در طرح مقاوم‌سازی مدارس است، که میتوانید در صورت توان با ما همکاری کنید برای مثال دبیرستان شهید ماندگار واقع در کنار مترو تنها مدرسه ماندگار در شهرستان های تهران است . خواسته بعدی حضور فعال در مدارس به عنوان انجمن است. مدرسه‌سازی ، مدرسه‌یاری ، مدرسه داری از کمک‌هایی است که مثل سال های گذشته به آن ملحق خواهیم شد ، که امید است این همکاری شما سبب پیشرفت دانش‌آموزان برای نظام آینده باشند . 

 

نویسنده : آتنا بصیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار