عراقی:

تعرفه گاز خانگی و دولتی 15 درصد افزایش یافت

خبرگزاری پانا :مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تعرفه گاز واحدهای تجاری، دولتی و خانگی از فردا ششم خرداد 15 درصد افزایش می یابد.

کد مطلب: ۳۵۳۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،حمیدرضا عراقی افزود: این افزایش تعرفه با مصوبه هیات دولت انجام گرفته است و هیچ افزایشی در سایر بخش ها از جمله صنایع، نیروگاهها، کشاورزی، پتروشیمی، حمل و نقل و گاز مایع سی ان جی نداریم.
وی گفت: نانوایی های سنتی هم از افزایش قیمت معاف شده اند.
عراقی با اشاره به سهم 70 درصدی گاز از سبد انرژی کشور افزود: قیمت گاز در سایر موارد از جمله واحدهای آموزشی و ورزشی نیز 15 درصد افزایش یافته و از متوسط 80 به 92 تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه در محاسبه قبض گاز مشترکان ؛ پنج اقلیم و 12 پلکان تعریف شده و مبنای محاسبه مناطق سردسیر با مناطق گرمسیر متفاوت است، تاکید کرد: دولت صرفا اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را که مصوبه مجلس است مد نظر قرار داد و در بحث افزایش قیمت ها ، تغییر زیادی انجام نشده است.
عراقی افزود: قیمت گاز از 16 فروردین تا 15 آبان هر سال یک قیمت دارد و از 16 آبان تا 15 فروردین هم یک قیمت دیگر محاسبه می شود و میانگین قیمتها بر مبنای پله هایی که وجود دارد 15 درصد اضافه شده است.
به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز ، متوسط قیمت گاز در زمستان حدود 96 تومان به ازای هر متر مکعب مصرف است.
وی همچنین از کاهش عوارض قبوض گاز خبر داد و گفت: طبق مصوبه مجلس، عوارض گاز 10 درصد گازبها محاسبه خواهد شد.
سالانه 180 میلیارد متر مکعب گاز درکشور و در بخشهای مختلف اعم از خانگی، صنعتی، تجاری و نیروگاهها مصرف می شود که حدود 50 میلیارد متر مکعب آن در بخش خانگی است و این بخش روزانه بطور متوسط 600 میلیون متر مکعب گاز مصرف می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار