مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خبر داد:

ارائه خدمات برق رسانی به عشایر استان

خبرگزاری پانا:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از برق‌‌رسانی به عشایر به صورت سیستم متحرک در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۲۶۵۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا ،سید روزبه هاشمی دهکردی در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان امسال به حل مشکل روشنائی معابر شهری و روستائی پرداخت و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.
وی تصریح کرد: شرکت توزیع برق در سال گذشته 120 میلیارد ریال پروژه توسعه‌ای انجام داده است.
هاشمی از کلید خوردن پروژه کاهش تلفات در این استان خبر داد و اهداف این پروژه را کاهش تلفات برق و رفع مشکلات شبکه‌های فرسوده برشمرد و خاطرنشان کرد: رفع تمامی مشکلات در این زمینه نیاز به زمان و سرمایه دارد.
وی ادامه داد: برخی از مشکلات مالی در این زمینه از طریق وام حل شده است و اگر فصل کاری را از دست ندهیم می‌توانیم اقدامات موثری در این مورد داشته باشیم.
هاشمی از طرح برق‌رسانی به عشایر که به صورت سیستم متحرک و نیروهای خورشیدی است در آینده خبر داد و گفت: ارائه برق به عشایر موضوع مهمی است و برای آن موافقت‌نامه با توانیر بسته شده است که در این‌صورت عشایر می‌توانند نیروی برق را در حد روشنایی داشته باشند.
هاشمی در ادامه به ضعف ولت در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: ما درلردگان، فلارد و گندمان مشکل ضعف ولت را داشتیم که از طریق تقویت شبکه‌های فوق توزیع رفع می‌شود اما در این شبکه‌ها هزینه‌ها زیاد و مبالغ سنگین است.
وی با بیان اینکه شرکت برق از نظر نقدینگی در وضعیت خوبی قرار ندارد، افزود: این شرکت حدود 200 میلیارد ریال طلب از مراکز دولتی، مشترکین صنعتی و مشترکین خانگی دارد و حدود 170 میلیارد ریال بدهی جاری دارد.
این مسئول قیمت هر انشعاب را 12 میلیون ریال بیان کرد و این مبلغ را برای مناطق محروم 8 میلیون و 200 هزار ریال و برای مناطق روستایی 2 میلیون ریال عنوان کرد.
وی در ادامه به مشکل نیروی انسانی در شرکت توزیع نیروی برق در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: شرکت برق برای جذب نیرو تابع قانون است و در صورت نیاز به نیرو با برگزاری آزمون اقدام می‌کند.
هاشمی تصریح کرد: به‌روز بودن خدمات واگذاری انشعاب برق، حذف نقاط ضعف ولت‌دار شبکه، واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی به صورت آگاهانه برای بالا رفتن کیفیت، پایین آمدن آمار خاموشی‌ها و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در بخش بهره‌برداری و پایداری شبکه را از اهداف بلند‌مدت این شرکت می باشد.
وی همچنین اهداف کوتاه مدت شرکت برق را روشنایی معابر و راه‌اندازی سامانه 121 با پوشش استانی بیان کرد و گفت: تا حدودی به این اهداف رسیده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار