معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با پانا:

اجرای مانور زلرله دانش آموزی با روش بین المللی اجرا می شود

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان همدان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا گفت: مانور زلزله به روش بین الملی DBCHاجرا می شود.

کد مطلب: ۲۵۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حسین اشرفی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا همدان اظهار کرد: در تمام کشور های زلزله خیز در کمربندهای چین خورده ی آلپ هیمالیا وکمربند اقیانوس اطلس قرار دارند.

وی افزود: به منظور واکنش مناسب و آمادگی در هنگام زلزله و کاهش خسارات و آشنایی بیشتر دانش آموزان با مخاطرات محیطی ونیز شناخت حوادثی که ممکن است در پیرامون آن ها اتفاق بیفتد این مانور اجرا می شود و دانش آموزان با برنامه ریزی مقابله با آن ها آشنا می شوند.

اشرفی تصریح کرد: مانور زلزله به صورت شبیه سازی شده در مکان های خاص از جمله مدارس، دانشگاه ها و کارخانجات انجام می شود که روش های پناهگیری وخروج اضطراری ونحوه امداد رسانی به مجروحین ومصدومین احتمالی این حوادث و کسب مهارت در نحوه استفاده از کیف کمک های اولیه و ابزار ساده کمک های اولیه آموزش داده می شود که در هنگام زلزله ساکنین آموزشگاه ها خود جراحت اولیه را مدیریت کنند.

وی درادامه بیان کرد: مانور زلزله هر ساله هشت آذر برگزار میشود که امسال چهاردهمین سال برگزاری این مانور است در دبیرستان فرشچیان به صورت پایلوت به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: کلیه مراحل پاسخگویی به حادثه تا شرایط عادی توسط تیم مدیریت بحران آموزشگاه با مشارکت دانش آموزان در تیم های جست وجو و نجات، تیم تریاژ و تیم کمک های اولیه، تیم حمل وانتقال مجروحین به مراکز درمانی، تیم اسکان اضطراری، تیم اطفاء حریق، تیم حمایت از مجروحین با مشارکت سازمان مدیریت بحران، سازمان آتش نشانی، فوریت های پزشکی، پلیس به منظور آشنایی دانش آموزان با سازمان خدمات رسان در مدارس صورت می گیرد.

اشرفی عنوان کرد: پناهگیری در این مانور بر اساس اصول فراگیر به روش بین الملی DBCH اجرا می شود که این روش بهترین روش وساده ترین روش با توجه به وضعیت جغرافیایی و وضعیت سازه های ایران مبنا گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این نحوه پناهگیری با توجه به سازه های ایران ساده ترین وکم هزینه ترین روش صحیح است که دانش آموزان می توانند این روش را در خانواده های خود نیز انتقال دهند و دایره آشنایی مؤثر با این روش به بیشتر لایه های جامعه انتشار پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار