معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

نصب پمپ بر روی شبکه توزیع و قبل از کنتور آب خلاف مقررات است

خبرگزاری پانا:معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: نصب پمپ بصورت مستقیم بر روی شبکه توزیع و قبل از کنتور آب خلاف مقررات است و باعث ضایع شدن حقوق سایر مشترکین می شود.

کد مطلب: ۲۳۶۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس بهمن آنالویی با تشریح شرایط نصب پمپ به منظور افزایش فشار آب برای برخی از منازل و آپارتمانها اظهار داشت: نصب پمپ به صورت مستقیم بر روی شبکه توزیع و قبل از کنتور آب منع قانونی دارد و این اقدام مشکلات جدی را برای شبکه توزیع و دیگر مشترکین ایجاد می کند.
وی بیان کرد: نصب پمپ به صورت غیر قانونی علاوه بر اینکه باعث کمبود فشار آب در منازل سایر مشترکین به ویژه مصرف کنندگان مجاور می شود، معایب و مضرات دیگری برای خود مشترک همچون کارکرد بیش از حد شماره انداز کنتور و در پی آن افزایش قیمت آب بهاء و بروز مشکلات بهداشتی از جمله پایین آمدن کیفیت آب، وارد آمدن خسارت به دستگاه های تاسیسات بهداشتی و لوازم خانگی مورد استفاده در منزل از قبیل ماشین لباسشویی، ظرفشویی و ... در اثر مکش املاح ته نشین شده از شبکه آبرسانی توسط پمپ به دنبال دارد.
آنالویی ادامه داد: این شرکت موظف است مشترکینی که اقدام به نصب غیرقانونی پمپ بر روی شبکه آب رسانی نموده اند را شناسایی و نسبت به تذکر و یا قطع انشعاب آب آنها اقدام نماید.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: تامین فشار آب تا 3 طبقه و 4 سقف به عهده شرکت آب و فاضلاب و در ساختمان های با بیش از آن به عهده مشترک است و مشترک بایستی با تعبیه درست پمپ و مخزن نسبت به تامین فشار آب برای طبقات بالاتر اقدام نماید.
وی در خصوص استفاده از دستگاه پمپ در آپارتمان ها نیز اظهار داشت: با توجه به مشکلات آبرسانی در برخی از آپارتمان ها و فشار پایی آب، نصب پمپ یکی از راهکارهای موجود برای افزایش فشار آب است و زمانی که تصمیم به انجام چنین کاری گرفته شود باید توجه داشت که پمپ بر روی شبکه نصب نشود و از سوی دیگر پس از کنتور آب باید مخزن وجود داشته باشد تا آب وارد مخزن شده و سپس از مخزن با پمپ به سمت بالا پمپاژ صورت گیرد؛ بنابراین حتی بعد از کنتور نیز پمپ نمی تواند بدون مخزن نصب شود.
آنالویی با اشاره به اینکه نصب مخزن روش خوبی برای استفاده از پمپ است، افزود: زمانی که فشار آب بهتر است مخزن پر می شود و می توان آب را از مخزن پمپاژ کرد البته باید توجه کرد که آب در مخزن باید به صورت مرتب جریان داشته باشد و مخزن تعبیه شده ضمن طراحی مناسب هر از چند گاهی باید شست و شو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار