نرم افزار قرائت کنتورهای شبکه سنجش انرژی بومی‌سازی شد

تهران (پانا) -نرم افزار قرائت کنتورهای شبکه سنجش انرژی در شرکت مدیریت شبکه برق ایران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بومی سازی شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نرم افزار قرائت کنتورهای شبکه سنجش انرژی بومی‌سازی شد

به گزارش وزارت نیرو، در حال حاضر قرائت اطلاعات لودپروفایل‌ها، رویدادهای ثبت شده توسط کنتور و تنظیم ساعت و تاریخ 29 هزار کنتور اندازه­‌گیری به‌صورت روزانه توسط این نرم ­افزار انجام می­‌شود.

پس از تهیه نرم­ افزار و ارائه نسخه اولیه این آن در زمستان سال 1399 فرآیند تست و بررسی توسط کارشناسان دفتر سنجش و پایش انرژی شرکت مدیریت شبکه برق ایران آغاز شد. در نهایت پس از اعمال اصلاحات و تغییرات مورد نیاز، در اردیبهشت سال جاری نرم‌­افزار بومی جامع قرائت کنتورهای اندازه‌گیری، عملیاتی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بنابر این گزارش، پیش از این برای قرائت مرکزی اطلاعات کنتورهای اندازه­ گیری از نرم ­افزار خارجی استفاده می­‌شد که پس از بروز مشکلاتی در زمینه پشتیبانی این نرم­ افزار توسط شرکت خارجی و عدم امکان توسعه و ارتقای آن، اقدامات لازم برای جایگزینی این نرم ­افزار با نمونه داخلی آن آغاز شد. در ابتدا شرح خدمات و نیازمندی‌های لازم نرم‌افزار مورد نیاز با همکاری شرکت‌های برق منطقه­‌ای تهیه و پس از برگزاری چندین مرحله مناقصه و فراخوانی شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای زمینه کاری مشابه، شرکت سنجش افزارآسیا به منظور تهیه نرم افزار بومی جامع قرائت کنتورهای اندازه‌گیری انتخاب شد.
در نهایت با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته توسط معاونت مخابرات و پشتیبانی فنی شرکت مدیریت شبکه برق ایران برای بومی­‌سازی نرم­ افزارهای مورد استفاده در این معاونت و صرف مبلغ ۴۵ میلیارد ریال، در حال حاضر این هدف در مورد نرم ­افزار قرائت کنتورهای اندازه‌گیری محقق و امکان هرگونه توسعه، ارتقا و پشتیبانی از نرم‌افزار مذکور بدون وابستگی به کشورهای خارجی فراهم شده است.
گفتنی است، این نرم ­افزار دارای قابلیت­‌هایی از جمله مدیریت قرائت همزمان پارامترهای لحظه‌­ای و لودپروفایل کنتور، تعریف گروه‌های مختلف قرائت، تعیین تعداد تلاش‌های قرائت و ... است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار