مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عدالت آموزشی است

استان گیلان ۲۴۲۰۰ رای‌اولی در انتخابات اسفند دارد

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت عدالت آموزشی، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و همچنین یکی از کلیدواژه‌های مهم آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است.

کد مطلب: ۱۴۴۶۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عدالت آموزشی است

محمدحسین رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه مبارک فجر، درباره امتحانات خرداد گفت: امتحانات خرداد باید به‌صورت مفهومی طرح شود تا دانش‌آموز، مباحث را درک کند. در سال جاری تاثیر معدل دانش‌آموز در کنکور 40 درصد بود که در سال آینده ۵۰ درصد خواهد بود و در ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد خواهد رسید.

وی اظهار کرد: دانش‌آموز می‌تواند نمرات خود را در سال‌های دهم و یازدهم و دوازدهم ترمیم کند و این امر باعث کاهش استرس دانش‌آموز می‌شود.

رمضانی افزود: در خرداد ۱۴۰۳ برای پایه‌های دهم و یازدهم نیز آزمون‌ها به‌صورت نهایی برگزار خواهد شد و تنها نتایج امتحانات نهایی خرداد است که به عنوان معدل نهایی در کنکور تاثیر دارد. یعنی اگر دانش‌آموز بخواهد امتحانات تجدیدی خود را در شهریور امتحان دهد آن نمرات به عنوان سابقه تحصیلی محسوب نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه جلسه با اشاره به بحث مولدسازی گفت: برای این امر یازده ملک مشخص شده و به تایید اعضای کارگروه مولدسازی استان رسید که بعد از تایید دادستان استان، اقدامات لازم انجام و به مزایده گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اموری که آموزش و پرورش برای مولدسازی انجام می‌دهد، بسته رونق است، خاطرنشان کرد: در این بسته اعلام می‌شود هر کجا سازه‌ای ناتمام داریم و یا نمی‌توانیم مبالغ را برای اتمام سازه تامین کنیم، یکی از این املاک به پیمانکار پیشنهاد می‌شود و سازه به پایان می‌رسد و بعد از طی روال قانونی برای مزایده گذاشته می‌شود.

رمضانی در مورد نقش رای‌اولی‌ها در انتخابات گفت: آموزش و پرورش دارای مخاطبین بسیار زیادی است و یکی از مکان‌هایی است که بعد از صدا و سیما می‌تواند در راستای مشارکت حداکثری برای انتخابات نقش‌آفرینی کند. دانش‌آموزان در واقع سفیران آموزش و پرورش در خانواده هستند و در یک کلام آن جهاد تبیینی که در مدرسه توسط معلمان انجام می‌گیرد، می‌تواند از طریق همین سفیران به خانواده منتقل شود.

وی گفت: طبق آمار داده‌شده حدود ۲۴۲۰۰ نفر رای‌اولی داریم که در مدارس مشغول تحصیل هستند. از این تعداد حدود ۱۲۸۰۰ نفر پسر و ۱۱۴۰۰ نفر دختر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه 5 برنامه برای رای‌اولی‌ها در سطح مدرسه داریم، ادامه داد: اول اینکه ویژگی‌های یک نماینده دارای صلاحیت را برای دانش‌آموزان بیان می‌کنیم. دوم، برگزاری مناظره بین دانش‌آموزان در حضور دبیران است. سوم، برگزاری کارگاه تبیین اهمیت انتخابات برای دانش‌آموزان که در مدارس در حال اجرا است. چهارم، برگزاری همایش رای‌اولی‌ها است که هم در مراکز استان و هم در مناطق ۳۴ گانه استان خواهیم داشت و مورد آخر هم راه‌اندازی پویش‌های مجازی در بستر شاد است.

رمضانی درباره دستاوردهای آموزش و پرورش در دهه فجر گفت: در مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب در سخنان امام خمینی(ره) انقلاب ما معجزه قرن و انفجار نور بود. یعنی واقعا آن اتفاقاتی که بعد از انقلاب رخ داد خیلی شایان توجه است.

وی اظهار کرد: بعد از انقلاب، آمار تحصیل دانش‌آموزان دختر از پسر بیشتر شده در حالی که قبل از انقلاب، تنها مرکز استان‌ها دبیرستان‌های دخترانه داشتند و بعضی از شهرهای بزرگ، دبیرستان‌های دخترانه داشتند.

رمضانی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکردها در آموزش و پرورش بعد از انقلاب، تدوین فلسفه تعلیم و تربیتی به نام سند تحول بنیادین است، خاطرنشان کرد: این سند، یک اتفاق بسیار خوب بود و فلسفه تعلیم و تربیت ما را بسیار بالا برد. عدالت آموزشی نیز یکی از این دستاوردها است و یکی از کلیدواژه‌های مهم در آموزش و پرورش و مخصوصا دولت سیزدهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: ساخت مدارس نیز بعد از انقلاب و در دولت سیزدهم، یکی از دستاوردها است و کشورمان در دولت سیزدهم در واقع به یک کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده است.

وی در خصوص پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اذعان کرد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی ۹۸ درصد و در دوره اول متوسطه ۹۲ درصد و در دوره دوم متوسطه ۸۸ درصد است.

رمضانی با مهم شمردن ساحت اعتقادی - سیاسی در تربیت دانش‌آموزان گفت: از استان گیلان تعداد 1050 دانش‌آموز دختر به اردوی راهیان نور مشرف شدند و اردوی پسران هم در آینده نزدیک، برنامه‌ریزی خواهدشد و حضور 2190 دختر و 1730 پسر در اعتکاف رجبیه، نمایانگر علاقه دانش‌آموزان به مباحث دینی است.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیما هوشمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار