مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران:

اطلاع‌رسانی اخبار باید دقیق انجام شود

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی خبر در سطوح معاونت و فرامعاونتی، هدف از تشکیل نشست را کمک به روابط عمومی و مستندسازی اطلاعات بیان کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اطلاع‌رسانی اخبار باید دقیق انجام شود

نشست رابطین خبری پانا شهر تهران، با حضور عباس کیوانلو، مدیر سازمان دانش آموزی شهر تهران، محمد صادق نوری تبار مسئول پانا شهر تهران، هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، سید جواد فیاضی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، عطیه بوذری مسئول سابق پانا شهر تهران و رابطین خبری پانا شهر تهران به میزبانی اداره آموزش و پرورش منطقه 4 برگزار شد.

در این نشست عباس کیوانلو مدیر سازمان دانش آموزی شهر تهران ضمن ابراز همدردی با خانواده خانواده های داغدار حادثه تروریستی کرمان گفت: «برای اطلاع رسانی در هر کاری سه مرحله داریم، مرحله قبل‌ از نوشتن خبر، بعد و حین خبر که هر کدام دارای اهمیت ویژه هستند و در مرحله قبل، نیاز به برنامه ریزی داریم. در مرحله بعد علاوه بر برنامه ریزی خوب و دقیق باید کار با کیفیت انجام شود و اما کار تمام عیار در مرحله بعد است. در این مرحله قبل از اطلاع رسانی خبر، باید آسیب شناسی شود و بعدا تبلیغات صورت پذیرد. همچنین شورای اطلاع رسانی باید مشورت بدهد تا اطلاع رسانی اخبار، خوب و دقیق انجام شود.»

کیوانلو در رابطه با فلسفه اطلاع رسانی، با استناد به سخن امام (ره) که فرموده‌اند: "کار هایتان را به مردم بگویید تا مردم امیدوار شوند"؛ اضافه کرد: «اطلاع رسانی باید مستند سازی شود تا در صورت نیاز، به آن استناد کرد.»

وی افزود: «مهم ترین وظیفه خبرگزاری ها و اطلاع رسانی، ساماندهی، تقویت و توسعه اخبار و همکاری با روابط عمومی است. پوشش خبر فعالیت ها باید کم هزینه و با در نظر گرفتن شرایط موجود و در عین حال باکیفیت باشد. در این راستا به وزن خبر نیز باید توجه داشت.»

عباس کیوانلو با بیان اینکه انعکاس اخبار باید بسیار دقیق انجام شود اضافه کرد: «شاید ما به دلایلی، از عقبه زحمات همکاران و کارهایشان بی اطلاع باشیم، بنابراین باید اخبار کم نظیر دانش آموزان را شناسایی کرده و اطلاع رسانی کنیم.»

در این نشست محمد صادق نوری تبار، مسئول پانا شهر تهران ضمن تاکید بر جوان بودن ترکیب اعضای رابطین خبری، گفت: «با نیروی جوان می توانیم بیش از پیش، اقدامات پایتخت را پوشش دهیم و برای این کار نیاز به افراد دلسوز در حوزه اطلاع رسانی داریم تا به چشم انداز عالی دست یابیم.»

وی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیده آیدا قاسمی اولین شهید خبرگزاری پانا یادآور شد: «باید دانش آموزان مستعد و علاقه مند در عرصه خبرنگاری، شناسایی شوند و نماینده آن‌ها پس از آموزش‌های لازم در نشست های آتی خبرگزاری پانا شرکت کنند تا اخبار مدارس شهر تهران را تحت پوشش قرار دهند.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار