دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین در صحن شورای عالی آموزش‌وپرورش بررسی می‌شود

تهران (پانا)‌ - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت‌ سند تحول بنیادین یکی از سرمایه‌های ملی نظام تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران است که بر انطباق مفاد سند تحول ترمیم ‌یافته با مبانی نظری آن تاکید دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین در صحن شورای عالی آموزش‌وپرورش بررسی می‌شود

‌سی و دومین جلسه کمیسیون راهبری تحول بنیادین با حضور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و سایر اعضای آن در سالن جلسات دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه که به موضوع «‌اعتبار‌بخشی کیفی سندتحول بنیادین ترمیم‌یافته» اختصاص داشت، محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین یکی از سرمایه‌های ملی نظام تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران است که بر انطباق مفاد سند تحول ترمیم ‌یافته با مبانی نظری تحول بنیادین و وفاداری به محتوای سند فعلی تاکید دارد.

امانی اظهار داشت: در فرایند ترمیم سند تحول بنیادین بر اساس سه رویکرد مندرج در مصوبه 986 شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر «آینده‌نگری، اصلاح و اجرا» اقدام شده است.

وی ابراز داشت: برای بروز‌رسانی و ترمیم سند تحول بنیادین اقدامات اجرایی چون اعلام فراخوان عمومی و نظر‌سنجی کشوری، انجام پژوهش‌های کاربردی، تشکیل کارگروه‌های تعاملی با حضور صاحب‌نظران نظام تربیت و تربیت و برخی از وزرای پیشین، انجام مراحل چندگانه اعتبارسنجی، تنقیح مقررات و استلزامات تقنینی سند در کارگروه تخصصی حقوقی، اعمال منویات مقام معظم رهبری در محتوای آن و تطبیق با برنامه توسعه هفتم و... انجام شده است.

امانی اظهار کرد: «ایجاد تناظر بین عناصر سازه‌ای سند تحول، شاخص‌پذیر کردن اجزا، تقریب آرمان با واقعیت، رفع ابهامات احتمالی، ویراستاری نگارشی و رسایی مضمون، درج شاخص‌های کلیدی منطبق با اهداف عملیاتی، افزودن فصل «‌مدرسه صالح»، تدوین پیوست مالی سند، تبیین چارچوب نهادی و .... از مصادیق ترمیم سند تحول بنیادین است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گفت: نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین پس از اعتبارسنجی ملی از طریق سامانه جامع، در صحن شورای عالی آموزش و پرورش ارائه و بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار