رتبه یک شطرنج درگفت وگو با پانا:

شطرنج ورزشی فوق‌العاده که با کلمات ساده قابل توصیف نیست

کرج (پانا) -دانش آموز دبیرستان مائده ناحیه یک کرج عنوان کرد شطرنج ورزشی فوق‌العاده است که نمی‌شود آن را با کلمات ساده توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شطرنج  ورزشی فوق‌العاده که با کلمات ساده قابل توصیف نیست

یکتا ولیانی دانش آموز رتبه یک شطرنج دبیرستان مائده ناحیه یک کرج در گفت و گو با پانا گفت: «از ۱۲ سالگی شطرنج را آغاز کردم. به ریاضیات علاقه داشتم و به همین دلیل وارد این رشته‌ شدم. البته دایی من هم در علاقه‌مند کردن من به شطرنج نقش داشت، زیرا ایشان اولین نفری بودند که شطرنج را به من آموخت.»

وی افزود:«شطرنج ورزشی فوق‌العاده است که نمی‌شود آن را با کلمات ساده توصیف کرد، اما اگر به طور کلی بخواهم بگویم دنیای شگفت انگیزی است که خودت می‌توانی به هر روشی که وجود دارد آن را بسازی و بعد مسئولیت تمام کارهایت را قبول کنی. پر از پیچیدگی، ظرافت و زیبایی منحصر به خودش را دارد. همچنین سراسر درس و عبرت برای زندگی واقعی ماست. شطرنج دقیقا مثل زندگی می ماند که خودمان با تصمیم و کارهایی که انجام می‌دهیم، آینده را رقم می‌زنیم، دست خودمان است که در آن پیروز شویم و یا بازنده باشیم.»

یکتا اضافه کرد: «مقام اول تیمی در پایه ششم، مقام سوم انفرادی در پایه هشتم، مقام اول انفرادی در پایه نهم، مقام دوم تیمی و مقام اول انفرادی در پایه دهم و همچنین مقام سوم تیم استانی در پایه دهم را از آن خود کردم.»

وی در ادامه بیان کرد: «وقتی بچه بودم تصورات دیگری نسبت به شطرنج داشتم که زیاد هیجان انگیز و جالب نبودند. در آن زمان نمی‌توانستم شطرنج را به طوری که امروز هست درک کنم، ولی بعدا متوجه شدم که شطرنج یک ورزش فوق‌العاده است و به آن علاقه مند شدم.»

ولیانی گفت: «بهترین تجربه من در شطرنج، بازی کردن با یک پیرمرد در پارک بوده که من را متوجه استعدادم در شطرنج کرد. آن پیرمرد به من نصیحت هایی کرد و گفت: «اگر در این مسیر راه خودت را ادامه دهی جزو آینده داران در رشته شطرنج خواهی بود. اما بدترین تجربه من حس باخت بعد از هر مسابقه‌ است، مخصوصا بازی که با ۳ حرکت در هیات شطرنج باختم.»

این دانش آموز بیان کرد: «به طور کلی می‌توانم بگویم که شطرنج شباهت زیادی به زندگی ما دارد. ما می‌توانیم با حرکت هایی که در زندگی واقعی انجام می دهیم، در آن پیروز و یا شکست خورده باشیم. حرکت های ما در زندگی واقعی همان تصمیم های ما و طرز تفکر و نگرش های ما است.»

وی در پایان گفت: «شطرنج واقعا رشته ای است که اگر بخواهم آن را به دانش آموزان توصیه و یا معرفی کنم می گویم شطرنج یک رشته فوق‌العاده است که زندگی انسان ها را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند قبل از شطرنج و بعد از شطرنج که می‌تواند زندگی ما را به طور جدی تغییر دهد.»

دانش‌آموزخبرنگار: ثنافرهنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار