هاشمی در روزشمار آغاز المپیک پاریس خبر داد:

پیش‌بینی کسب ۳۵ سهمیه المپیک

کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، ستون‌های خیمه ورزش ایران در پاریس

تهران (پانا) - دبیرکل کمیته ملی المپیک از پیش‌بینی این کمیته مبنی بر کسب ۳۵ سهمیه در ۱۶ رشته در المپیک پاریس خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی کسب ۳۵ سهمیه المپیک

سیدمناف هاشمی درباره مصوبات سی و یکمین هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: سه دستور رسمی و دو دستور خارج از دستور جلسه داشتیم. جلسه فوق‌العاده‌ای را هفته آینده داریم، چون دو بحث مهم را نتوانستم به نتیجه برسانیم. اول بحث درباره کاروان المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود و گزارشی را به عنوان مسئول کاروان ارائه دادم. اقدامات و جلسات سه ماه آینده را اعلام کردم.

وی ادامه داد: گزارشی را حوزه بین‌الملل و مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ارائه کرد. حدود ۱۶ رشته را پیش بینی می‌کنیم که سهمیه المپیک بگیرند که کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، قایقرانی، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، صخره نوردی، تیروکمان و شمشیربازی نمونه آن‌ها هستند. حتی احتمال کم می‌دهیم والیبال هم سهمیه بگیرد.

هاشمی افزود: برخی فدراسیون‌ها، باید تلاش بیشتری برای گرفتن سهمیه کنند. رقابت بین کشور‌ها برای گرفتن سهمیه و وایلدکارت سنگین است. پیش‌بینی مرکز نظارت این است که ۱۶ رشته و ۳۵ نفر سهمیه بگیرند و به نظر می‌رسد، کاروان جمع و جور و کیفی‌تری داریم. البته اگر والیبال سهمیه بگیرد، ۱۲ نفر هم اضافه می‌شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد تصویب پاداش پای سکوی مدال آوران المپیک، گفت: چون به این مورد نرسیدیم، از دستور خارج شد و توضیح نمی‌دهم تا اعلام هرگونه عدد و رقم خاطر دوستان را مکدر نکند. در جلسه آینده اخبار خوبی خواهم داشت. برای کادرفنی، کادرسرپرستی و فدراسیون‌ها نکاتی مد نظر است که جلسه بعد اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار