معاون بنیاد ملی نخبگان تشریح کرد؛

اولین همایش ملی گفتگوی نخبگان برگزار می‌شود

تهران (پانا) - معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان جزئیات اولین همایش ملی گفتگوی نخبگان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین همایش ملی گفتگوی نخبگان برگزار می‌شود

یاسین کیخا در نشست خبری اولین همایش ملی گفتگوی نخبگان اظهار کرد: مهم ترین سند راهبردی امور نخبگان در اوایل دهه ۹۰ مصوب شد و رویکردها و راهبردها در حوزه نخبگان طرح‌ریزی شد. تا به امروز اگر قرار بود بنیاد با نخبگان گفتگو کند از شان فردی وارد می‌شود. برای اولین بار در تاریخ بنیاد نخبگان همایشی برگزار می‌شود که مخاطب بنیاد اجتماعات نخبگانی هستند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: اولین همایش ملی گفتگوی نخبگان روز دوشنبه ۱۸ دی ماه در وزارت کشور برگزار می‌شود و در این روز میزبان تعدادی از هیات‌های اندیشه‌ورز هستیم.

وی ادامه داد: اولین لایه‌ای که بنیاد نخبگان برای اینکه بتواند اجتماعات نخبگان را گرداوری کند، استانداران است که با همکاری وزارت کشور تمام هیات های اندیشه ورز با نطارت و راهبری استاندار انجام می‌شود. در واقع نهاد تصمیم گیر را دخیل می‌کنیم و اراده حاکمیت بر این است که می‌خواهد از هسته‌های نخبگانی در حکمرانی استفاده کند. بعد از برگزاری این همایش نیز با همکاری استاندارها، زمینه را برای ایجاد هیات‌های اندیشه ورز فراهم خواهیم کرد.

کیخا اضافه کرد: همچنین ستاد فناوری‌های نرم معاونت علمی ریاست‌ جمهوری بر خلاف سایر ستادها که فناوری‌ محور است، اندیشه محور است و تلاش می‌شود با همکاری معاونت علمی این هیات‌ها پایدار باقی بماند.

وی با بیان اینکه در اولین همایش ملی گفتگوی نخبگان، ۴۰۰ نخبه حضور دارند، گفت: ۸ هیات اندیشه‌ورز که تاکنون ایجاد شده است در روز همایش سخنرانی خواهند داشت. علاوه بر آن غرفه‌هایی برای ارائه دستاوردهای اندیشکده‌ها دایر خواهد بود. صبح روز همایش پنل‌های تخصصی حوزه اندیشه‌ورزی و در بعدازظهر نیز با استانداران، وزیر کشور و معاون علمی رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. در پایان همایش از برترین استانداران و رؤسای بنیادهای استانی نخبگان و هیات‌های اندیشه‌ورز با بهترین عملکرد تقدیر می‌شود.

کیخا با اشاره به شعار دولت برای استفاده از نخبگان گفت: با این طرح درصدد هستیم که تقسیم کار ملی را در دولت تقویت کنیم. هیات‌های اندیشه‌ورز، در دو بخش اولویت محور و تقاضا محور تشکیل می‌شود و این هیات‌ها در ۳ دسته الف، ب و ج تقسیم‌بندی می‌شوند. با هیات‌های اندیشه‌ورز تا ۲۰۰ میلیون تومان، هیات‌های دسته‌بندی تا ۱۲۰ میلیون تومان و هیات‌های دسته ج تا ۸۰ میلیون تومان قرارداد منعقد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار