کیش میزبان مصاف ایران - بورکینافاسو

تهران (پانا) - تیم ملی بورکینافاسو عصر امروز در جزیره کیش رودرروی تیم ملی فوتبال ایران قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کیش میزبان مصاف ایران - بورکینافاسو

تیم ملی فوتبال بورکینافاسو، اولین بازی ملی خود را در سال ۱۹۶۰ میلادی در مقابل گابن برگزار کرد.

این تیم در رده بندی فیفا در رتبه ۵۷ قرار دارد و قبل از این تیم عربستان در رتبه ۵۶ و قطر بعد از این تیم در جایگاه ۵۸ جهان قرار گرفتند.

این تیم از لحاظ فوتبالی همسطح تیم‌های قطر و عربستان است و می‌تواند در این مقطع و قبل از اعزام تیم ملی فوتبال به قطر در آماده‌سازی تیم ایران مثمر ثمر باشد.

تنها بازیکن بورکینافاسو در ایران برایان دابو است که البته چند سالی است به تیم ملی دعوت نمی‌شود و در حال حاضر بازیکن تیم فوتبال سپاهان اصفهان است.

بورکینافاسو با اعلام سایت ترانسفر مارکت ۱۰۲ میلیون یوروست که در مقایسه با ایران حدود دو براربر ارزش گذاری شده است و صد در صد بازیکنان این تیم در خارج از کشورشان شاغل هستند.

تاپسوبا، گران‌تر از طارمی

گران‌ترین بازیکن این تیم تاپسوبا بازیکن لورکوزن آلمان است که در مقایسه با طارمی ارزش دوبرابری دارد.

تیم بورکینا فاسو تا کنون نتوانسته در جام‌های جهانی حضور داشته باشد.

این تیم از سال ۱۹۷۸ تاکنون ۱۳ بار موفق شده که جواز حضور در جام ملت‌های آفریقا را کسب کند. این کشور در اولین میزبانی خود در سال ۱۹۹۸ موفق شد مقام چهارم را کسب کند. اما بهترین عنوان آن‌ها به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد که در فینال این رقابت‌ها مغلوب نیجریه شد. همچنین این تیم در ۲ دوره قبلی این رقابت‌ها جزء ۴ تیم نهایی بوده و رتبه سومی ۲۰۱۷ و چهارمی ۲۰۲۱ را در کارنامه دارند با این وجود تاکنون نتوانسته‌اند جواز صعود به جام جهانی را کسب کنند.

سرمربی این تیم هوبرت ولود ۶۴ ساله فرانسوی است و ۸ پیروزی ۳ تساوی و ۲ شکست در کارنامه وی به ثبت رسیده است.

تیم بورکینافاسو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در گروه چهار با تیم‌های الجزایر، موریتانی و آنگولا همگروه هستند و در حال حاضر در رتبه دوم جدول رده بندی این گروه قرار دارند.

اسب‌های نر (لقب بازیکنان تیم بورکینافاسو) است و به جز تاپسوبا که بازیکن مطرح آنهاست، دیگر بازیکنان سرشناس این تیم عبارتند از عیسی کابوره (مدافع لوتون تاون انگلیس)، دانگو اوتارا (مهاجم بورنموث انگلیس)، عبدل تاپسوبا (مهاجم آمیان فرانسه)، صدریک بادولو (هافبک شریف مولداوی)، گوستاوو سانگاره (هافبک کوئه‌ویلی فرانسه)، هروه کوفی (دروازه‌بان شارلروا بلژیک)، لاسینا ترائوره (مهاجم شاختار دونتسک) و مامادی بانگره (مهاجم تولوز فرانسه)

ایران برای اولین بار است که در مقابل این حریف آفریقایی قرار می‌گیرد. این دیدار امروز در ورزشگاه المپیک کیش از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار